niedziela, 6 listopada 2016

Subiektywny przegląd listopadowych nowości kinowych

Premiera 4 listopada 2016:



Przełęcz ocalonych
Hacksaw Ridge
reżyseria: Mel Gibson

Schyłek drugiej wojny światowej. Armia amerykańska toczy ciężkie walki z Japończykami o każdy skrawek lądu na Pacyfiku. Strategicznym celem jest wyspa Okinawa, której zdobycie może oznaczać ostateczną klęskę Japonii. Wśród setek tysięcy amerykańskich żołnierzy trafia tu Desmond T. Doss, sanitariusz, który ze względu na wyznawaną religię odmówił noszenia broni. Traktowany z nieufnością, oskarżany o tchórzostwo, wkrótce udowodni jak bardzo się wobec niego mylono. Podczas najcięższych starć, wielokrotnie ryzykując życiem, wydostaje z ognia walki ponad 70 rannych żołnierzy. Tak rodzi się legenda bohatera, którego jedyną bronią jest wiara, nadzieja i miłość.

Czemu go wybrałam? Bo filmy w reżyserii Gibsona wypadają nieźle i przyznać muszę, że po obejrzeniu trailera, czuję się tym filmem zaciekawiona. 





Jestem mordercą
Reżyseria: Maciej Pieprzyca

Thriller inspirowany prawdziwymi wydarzeniami z początku lat 70-tych. Główny bohater filmu, Janusz Jasiński, jest młodym porucznikiem milicji. Po kolejnych niepowodzeniach śledztwa w sprawie brutalnych zabójstw kobiet, zostaje mianowany nowym szefem grupy dochodzeniowej. Stara się zrobić wszystko, by wykorzystać życiową szansę i złapać seryjnego mordercę. Jak wiele będzie w stanie poświęcić dla śledztwa? 

Czemu go wybrałam? Bo nie do końća znam historię PRLowskich morderstw. Poza tym, Jakubik to według mnie świetny aktor i chętnie zobaczę jak sobie poradził z rolą.


Służąca
Reżyseria: Han-wook Park

Korea, lata 30. XX wieku. Oszust z nizin społecznych postanawia podstępem rozkochać w sobie piękną Japonkę, dziedziczkę wielkiej fortuny, aby przejąć jej majątek. W tym celu umieszcza w jej najbliższym otoczeniu tytułową służącą - posłuszną sobie naciągaczkę, która ma zaskarbić względy milionerki i stać się jej zaufaną powiernicą. "Służąca" to opowieść o trójkącie miłosnym, pożądaniu, seksualnych fantazjach i wyrafinowanej zemście. Widziana z różnych perspektyw intryga z minuty na minutę diametralnie się zmienia, zmierzając ku przewrotnemu finałowi.

Czemu go wybrałam? Bo uważam, że kino dalekowschodnie jest kinem mocno w Polsce niedocenianym i cieszę się na każdą premierę azjatyckiego filmu w naszym kraju.





Premiera 11 listopada 2016:
PITBULL. Niebezpieczne kobiety
Reżyseria: Patryk Vega

W 2015 roku 40% funkcjonariuszy przyjętych do policji stanowiły kobiety. Wśród nich są Zuza (Joanna Kulig) i Jadźka (Anna Dereszowska). Na drodze świeżo upieczonych policjantek los szybko stawia starszych kolegów po fachu: Gebelsa (Andrzej Grabowski) i Majamiego (Piotr Stramowski). Ich doświadczenie okaże się bezcenne w starciu funkcjonariuszek ze skorumpowanymi przełożonymi, takimi jak Izabela Zych ps. Somalia (Magdalena Cielecka) oraz brutalnym, przestępczym światem mafii "paliwowej", której macki sięgają dalej niż można sobie wyobrazić… Życie prywatne bohaterek jest równie skomplikowane. Jadźka na co dzień zmaga się z nieobliczalnym mężem (Artur Żmijewski) – pracownikiem wywiadu skarbowego, powiązanym z mafią, natomiast Zuza niefortunnie wikła się w romans z Remkiem ps. Cukier (Sebastian Fabijański), socjopatycznym gangsterem, którego dziewczyna – Drabina (Alicja Bachleda-Curuś) właśnie wychodzi z więzienia…

Czemu go wybrałam? Bo Maja Ostaszewska rozwala system i powala swoją grą aktorską nawet w zwiastunie.




Nowy początek
Arrival
Reżyseria: Denis Villeneuve

Wybitna lingwistka Louise Banks (Amy Adams) zostaje wezwana przez siły obronne kraju, by spróbować porozumieć się z wysłannikami innej cywilizacji po tym, jak gigantyczny obiekt zawisł nieruchomo tuż nad Ziemią. Nikt tak naprawdę nie wie, czy obcy przybyli na Ziemię w celach pokojowych czy może są zwiastunem inwazji. W zespole badawczym wspomagają ją pułkownik Weber (Forest Whitaker) i wybitny fizyk Ian Donnelly (Jeremy Renner).
Psychologiczny thriller science fiction to pełna napięcia metaforyczna opowieść o płynności czasu, tajemnicy, zdarzeniach, których ludzki umysł nie potrafi objąć intelektualnie.

Czemu go wybrałąm? Bo Labirynt tego samego reżysera to jeden z najbardziej klimatycznych filmów, jakie widziałąm i licze na to samo podczas seansu Nowego początku. 






Dzieciństwo wodza
The Childhood of a Leader
Reżyseria: Brady Corbet

Akcja filmu toczy się tuż po I wojnie światowej w podparyskiej wsi, w domu amerykańskiego dyplomaty który pracuje nad Traktatem Wersalskim, przez co rzadko bywa w domu. Jego żona to sfrustrowana kosmopolitka i konserwatywna protestantka w jednej osobie. Ich synek czuje się osamotniony - wysokie IQ podszeptuje mu coraz bardziej radykalne formy buntu…

Czemu go wybrałam? Bo po obejrzeniu zwiastuna stwierdzam jedno, ten film zapowiada się na coś, czego do tej pory nie widziałam.







Premiera 18 listopada 2016:

Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć
Fantastic Beasts and Where to Find Them
Reżyseria: David Yates

Film "Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć" oparty jest na powieści i oryginalnym scenariuszu, debiutującej w roli scenarzystki J.K. Rowling. To kolejna odsłona magicznego świata. Prawa i obyczaje, którymi rządzi się społeczność czarodziejów i czarownic będą doskonale znane wszystkim miłośnikom książek i filmów o Harry’m Potterze. Jednak historia Newta Scamandera rozpocznie się w Nowym Jorku siedemdziesiąt lat wcześniej niż wydarzenia, w których główną rolę odegrał słynny czarodziej.

Czemu go wybrałam? Bo to uniwersum Harry'ego Pottera 







Snowden
Reżyseria: Oliver Stone 

Historia byłego pracownika CIA i NSA Edwarda Snowdena, który ujawnił prasie ściśle tajne dokumenty, doprowadzając do największego przecieku zastrzeżonych informacji w historii USA.
Czemu go wybrałam? Bo ciekawa jestem jak twórcy filmu poradzili sobie z jedną z najgłośniejszych historii ostatnich lat



Światło między oceanami
The Light Beetwen Oceans
Rezyseria: Derek Cianfrance

Bohater wojenny Tom Sherbourne przyjmuje posadę latarnika na bezludnej wyspie u wybrzeży Australii. Wkrótce przybywa do niego ukochana żona Isabel. Zakochani żyją tu szczęśliwie w rytmie przypływów i odpływów oceanu. Ich największym, niespełnionym pragnieniem jest dziecko. Miesiące bezowocnych starań, dwa poronienia i pogłębiające się uczucie oddalenia zaczyna wpędzać Isabel w depresję. I wtedy zdarza się cud: do wybrzeży wyspy dobija mała łódź, na której pokładzie Tom znajduje martwego mężczyznę i żywe niemowlę. Pod namową Isabel, wiedziony odruchem serca, Tom łamie swoje surowe zasady i godzi się przyjąć dziecko jako własne. Szczęście świeżo upieczonych rodziców wkrótce zaczyna blaknąć, gdy okazuje się, że w okolicy od miesięcy zrozpaczona matka poszukuje zaginionego męża i maleńkiego dziecka.

Czemu go wybrałam? Bo na jednym z moich ulubionych blogów przeczytałam, że książka na podstawie której powstał film, to wspaniała literatura przemycająca mnóstwo emocji. Warto zatem będzie się zapoznać i z książka i z filmem. 




Zwierzęta Nocy
Nocturnal Animals
Reżyseria: Tom Ford

Przed piętnastoma laty Susan Morrow opuściła męża, Edwarda, ambitnego pisarza w wiecznym kryzysie twórczym. Dziś Susan jest właścicielką galerii i szczęśliwą małżonką innego mężczyzny. Któregoś dnia otrzymuje od Edwarda rękopis jego pierwszej książki, brutalnego thrillera, który Susan interpretuje jako symboliczną zemstę za rozstanie. Poznajemy koleje losu Tony’ego Hastingsa, profesora matematyki, i jego rodziny. Hipnotyczna, tajemnicza, przerażająca treść książki sprawia, że Susan z trudem rozpoznaje rzeczywistość, w której się znajduje. Oba plany (realne życie i fabuła książki) mieszają się, zamazują, przeplatają. Mroczna historia z kart powieści zmusza Susan do zmierzenia się z ciemnością, jaka kryje się w jej sercu i przeszłości…

Czemu go wybrałam? Bo wydaje się mroczny i tajemniczy.




9 życie Louisa Draxa
The 9th Life of Louis Drax
Reżyseria: Alexandre Aja

W dniu swoich dziewiątych urodzin, Louis Drax, którego od zawsze prześladował niewytłumaczalny pech, w wyniku tajemniczego wypadku zapada w głęboką śpiączkę. Znany neurolog Allan Pascal (Jamie Dornan), którego pociąga piękna matka chłopca (Sarah Gadon), chce poznać prawdę i dowiedzieć się, czy Louisowi nadal grozi niebezpieczeństwo. Policyjne śledztwo nie odpowiada na kolejne niepokojące pytania. Lekarz decyduje się na udział w kontrowersyjnym eksperymencie, podczas którego chłopiec z otchłani śpiączki nawiązuje kontakt ze światem i odsłania porażające fakty…

Czemu go wybrałam? Bo kusi mnie filmowy plakat i jestem ciekawa, jaką tajemnicę ukrywa Louis.




Premiera 25 listopada 2016:

Allied
Reżyseria: Robert Zemeckis

Północna Afryka, rok 1942. Podczas wykonywania niebezpiecznej misji za liniami wroga brytyjski oficer wywiadu spotyka francuską bojowniczkę ruchu oporu. 

Czemu go wybrałam? Bo to ponoć ten film był przyczyna rozwodu słynnej Brangeliny. Warto sprawdzić, czy to wiele hałasu o nic. 




Osaczona 
Shut In 
Reżyseria: Farren Blackburn

Życie dziecięcej psycholog Mary Portman (Naomi Watts) legło w gruzach, gdy w wypadku samochodowym zginął jej mąż, a syn został sparaliżowany. Obecnie, z wymagającym stałej opieki Stevenem (Charlie Heaton), zamieszkuje pusty dom w Nowej Anglii. Kiedy w jej gabinecie pojawia się kolejny mały pacjent – Tom (Jacob Tremblay), kobieta zaczyna traktować go z matczyną czułością i w bliskości dziecka odnajduje upragniony spokój.
Niestety w trakcie burzy śnieżnej, która nawiedza okolicę, chłopiec znika bez śladu... Poszukiwania nie przynoszą skutku, a wszyscy dookoła są przekonani, że Tom nie żyje. Wszyscy poza Mary, która od tragicznej nocy zaczyna doświadczać niepokojących wizji. Szybko okazuje się, że atak przyrody był tylko preludium do koszmaru, który czeka kobietę w opuszczonym domu. Wraz z kolejnymi niepokojonymi i niedającymi się racjonalnie wytłumaczyć wydarzeniami, Mary – krok po kroku – przybliża się do odkrycia straszliwej prawdy.
Czemu go wybrałam? Bo zachwycam się ostatnio Stranger Things, a film wydaje się być utrzymany w klimacie serialu. 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Co obejrzałam w ostatnim miesiącu?


W tym miesiącu mój mąż postanowił skorzystać z dobrodziejstw Netflixa, a ja korzystałam przy okazji. Muszę przyznać, że jestem pozytywnie zaskoczona zmianą, jaka w tej platformie nastąpiła, bo nasze pierwsze spotkanie z nią było dość nieciekawe. Gdy Netflix wchodził w progi polskiego Internetu nie było tam nic ciekawego (zapewne zależy od gustu, ale ja niespecjalnie miałam co wybierać). Teraz platforma przeszła potężną przemianę. Jest na niej mnóstwo seriali i filmów – z polskimi napisami bądź lektorem. (Może w końcu skończę Plotkarę :D). Większość z poniższych pozycji można zobaczyć właśnie tam. 


Deadpool – nie przepadam za filmami na podstawie komiksów, a tu takie zaskoczenie. Rewelacyjny film, ociekający ironią, z mnóstwem przezabawnych gagów. Oby więcej takich. 



Iron Man 1,2,3 – zachęcona pozytywnymi wrażeniami po obejrzeniu Deadpoola, 
postanowiłam dać szansę innym komiksowym filmom. Tu już nie było tak fajnie. Wkurzała mnie przerysowana Paltrow, która grała jakby połknęła kij od szczotki i, co tu dużo pisać, na pierwszej części wynudziłam się jak mops. 


Okno na podwórze – klasyka, którą uwielbiam. Pamiętam jak oglądałam ten film w  popołudniowym, niedzielnym cyklu TVP.  Film wspaniały pod każdym względem, klasyka to jednak klasyka. Wczesny Hitchcock tez daje radę 


Moulin Rouge! – mocno przerysowany musical, ale przecież wszystkie musicale są mocno przerysowane. Nie spodziewałam się jedynie, że będzie to tak smutny film. 


Ruchomy zamek Hauru – piękna i ciekawa animacja, jednak nie zachwyciła mnie tak jak Cast Away. 

Er ist wieder da – śmieszna, ale zarazem gorzka komedia przedstawiająca wizję co by było, gdyby Hitler przebudził się w dzisiejszych czasach i zaczął wprowadzać swoja propagandę. Genialna rola (i charakteryzacja) aktora występującego w roli fuhrera.


The Fundamentals of Caring – wspaniały film ukazujący, że o niepełnosprawności można mówić z humorem. Jestem nim po prostu zachwycona. W Polsce film można obejrzeć za pośrednictwem Netflixa. 

Whip it – film sportowy w reżyserii Drew Barrymore, który nieszczególnie wniósł cokolwiek do mojego życia. Ogólnie bez szału. 


Stranger Things – genialny, klimatyczny serial, który szturmem (i strachem) zdobył moje serce. 






 -------------------------------------------
 Źródło opisów: http://www.filmweb.pl/ http://www.helios.pl/ http://www.telemagazyn.pl/artykuly/osaczona-naomi-watts-chce-utopic-gwiazde-netflixa-wideo-zdjecia-53546.html Żródło Trailerów: https://www.youtube.com/

14 komentarzy:

  1. Ja mam swoje trzy typy,a mianowicie "Służącą", "Pittbula" i "Osaczoną". Mam nadzieję,że chociaż jeden z nich uda mi się zobaczyć w kinie. Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki. I ja mam nadzieję, by wybrać się do kina w tym miesiącu :)

      Usuń
  2. Tyle świetnych filmów wychodzi w tym miesiącu, że nie wiem na który z nich się wybrać. Widzę, że nie uwzględniłaś w tym przeglądzie polskiego filmu "Za niebieskimi drzwiami". Czytałam książkę o tym samym tytule, która bardzo mi się spodobała, a teraz wychodzi ekranizacja! Bardzo czekam, aż pójdę na ten film. :)

    Pozdrawiam,
    Book Prisoner! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Minął mi ten film, ale jakoś nie poczułam się nim zainteresowana. Przyjrzę się dokładniej, skoro mówisz że warto.

      Usuń
  3. uwielbiam Deadpoola, też było to dla mnie zaskoczeniem :D w listopadzie obowiązkowo wybieram się na Pitbulla i Fantastyczne zwierzęta. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też czekam na Fantastyczne zwierzęta. Mam nadzieję, że się nie zawiódę

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Mnie też on interesuje. Wydaje się niezwykle ciekawy.

      Usuń
  5. Witam, zabieram się za pisanie pracy magisterskiej na temat pomocy społecznej. Chciałabym bardziej wgłębić się w temat poszerzyć swój zasób wiedzy czytając książki, artykuły, felietony poruszające problem biedy, ubóstwa, alkoholizmu i pomocy osobom potrzebującym. Mogłabyś mi coś doradzić? Proszę o odpowiedź u mnie- nie chcę przegapić wiadomości- to nie SPAM to prośba, nie chcę znienawidzić swojej pracy pisząc ją byle jak na podstawie orzecznictw i ustaw :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przełęcz ocalonych to zdecydowanie film na który czekam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Juz go nawet można obejrzeć. Ciekawe czy wywinduje Gibsona z powrotem na salony.

      Usuń
  7. Musiałabym sobie kiedyś wcisnąć takie wyzwanie - przynajmniej poszerzyłabym nieco horyzonty, bo te filmowe - wstyd przyznać - leżąąąąą... Bardzo rzadko oglądam cokolwiek i nie wiem nawet, kim jest Maja Ostaszewska, ale cieszę się, że dobrze gra :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D No nie! To nawet mój mąż kojarzy ja po kultowym tekście " wiesz zabiciu, że tego nie lubię" ;) A poważnie, takie wyzwane to fajna sprawa, mocno motywuje i pewnie wielu z tych filmów bym nie obejrzała

      Usuń
  8. Chętnie obejrzałabym "Służącą", wschodnie kino jest rewelacyjne. te filmy są takie "inne" od amerykańskich. Czasem ich nie rozumiem, ale i tak warto :) Poza tym mam ochotę zobaczyć HP :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zostawiony po sobie ślad. Wszystkie komentarze są dla mnie ogromną motywacją :)