środa, 28 października 2015

LBA



Aga z My Kind Of True Love nominowała mnie jakiś czas temu do Liebster Blog Award. Bardzo dziękuję za wyróżnienie :) Ta zabawa przypomina mi trochę zeszyty ze "Złotymi myślami", jakie przekazywało się sobie w klasie. Miło było wrócić do dawnych wspomnień :)

 O co chodzi?
„Nominacja do Liebster Blog Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za „dobrze wykonaną robotę”. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz je o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował”.

1. Co skłoniło cię do założenia bloga?

Założenie bloga było impulsem. Pewnego dnia wpadłam na pomysł, że miło by było poznać w sieci osoby, które mają podobne pasje do mnie i które nie wyobrażają sobie życia bez książek. Postanowiłam uzupełnić jeszcze swój blog o przepisy i recenzje filmów, bo i bez tych czynności życia sobie nie wyobrażam.

2. Gdzie widzisz siebie za 10 lat?

Wolę nie myśleć w ten sposób i żyć tym, co mam tu i teraz. Podejrzewam, że moje wyobrażenie mnie za 10 lat, przez ten okres zmieni się jak w kalejdoskopie. Wiem jedno, mam zamiar być szczęśliwa.

3. Jaka jest Twoja największa wada?

Wypożyczanie ton książek z biblioteki, jak i tak zdaję sobie sprawę, że mam miliard innych na pólkach i nie będę miała, kiedy ich przeczytać. Poza tym denerwowanie mało istotnymi rzeczami,  jak np. brudnym blatem w kuchni. 

4. Co jest Twoim ulubionym zajęciem?

Nie będę oryginalna twierdząc, że spędzanie czasu z bliskimi, ale tak właśnie jest. Poza tym czytanie książek, oglądanie seriali i … prasowanie, bylebym miała jakiś serial puszczony na ekranie telewizora. Mogę wtedy wyprasować wszystko, dosłownie wszystko. Ba, nawet czuje się zrelaksowana po takiej czynności. 

5. Masz ulubiona książkę? Za co ją lubisz?

Mam wiele ulubionych książek, takich które mnie zachwyciły albo oczarowały. Największym jednak sentymentem darzę „Wielkiego Gatsby’ego” F. Scotta Fitzgeralda. Jest to opowieść o niespełnionych marzeniach, poświęceniach, utraconej miłości  i braku społecznej akceptacji. O dwulicowości i pogoni za bogactwem, o ocenianiu innych jedynie według skali ich majątku. Dla mnie jest i będzie to historia wiecznie żywa. 

6. Ulubiony serial lub/i film.
Uwielbiam „Grę o tron” i mogłabym ją oglądać non stop. Z niecierpliwością oczekuję nowego sezonu. Ostatnio bardzo pozytywnym zaskoczeniem był dla mnie serial „Broadchurch” - mroczny, tajemniczy, niby z senną atmosferą, a jednak trzymający w napięciu. 

7. Ulubiona piosenka?

Zawsze bezgranicznym uwielbieniem darzyłam soundtracki z filmów, seriali i anime. Moim zdaniem niedoścignionym dla wszystkich wzorem jest OST do anime Cowboy Bebop, który stworzyła Yoko Kanno & The Seatbelts, a piosenka „Call me, Call me” jest i chyba już pozostanie, moją ulubioną.




 
8. Coś co mogłabyś jeść codziennie?

Podejrzewam, że jakbym jadła coś codziennie to znienawidziłabym tę potrawę. Nie wyobrażam sobie jednak nie zjeść codziennie jakiegokolwiek owocu. 

9. Jakie jest, według ciebie, najpiękniejsze miasto na świecie? Czemu?

Nie będę wychwalać cudzych miast, bo uważam, że lepiej chwalić swoje. Za najpiękniejsze uważam Wrocław, gdzie mieszkam. Jest to miasto tętniące życiem, nie przystające nawet na chwilę, nie zasypiające nocą. Miasto to przeszło tak ogromną przemianę, że trudno nie docenić włożonego w nią trudu. W rynku zachwycają kamieniczki, na Ostrowie Tumskim – zabytkowe kościoły. Dla spragnionych wytchnienia są parki i pergola. Jednym słowem, każdy znajdzie tu miejsce dla siebie. 

10. Czy potrafiłabyś odciąć się od Internetu na dłuższy okres czasu?

Zastanawiałam się, myślałam, próbowałam sobie wizualizować, czy potrafiłabym odciąć się od Internetu i, na moją zgubę, odpowiedź brzmi: nie.

11. Jaki przedmiot jest / był Twoim ulubionym w szkole?

Zawsze najbardziej lubiłam angielski, który do dnia dzisiejszego pozostaje moja wielką fascynacją i pasją. Od słownictwa, poprzez gramatykę, historię i literaturę. 

Moje 11 pytań:
1. Co skłoniło cię do założenia bloga?
2. Czy posiadasz ulubioną książkę i za co ją lubisz?
3. Ulubiony bohater książkowy.
4. Znienawidzony bohater książkowy.
5. Najlepsza książka jaką udało Ci się przeczytać w tym roku.
6. Najgorsza książka jaką udało Ci się przeczytać w tym roku.
7. Czy cenisz sobie jakieś wydawnictwo książkowe? Jeśli tak, to czemu?
8. Czy masz jakieś ulubione cytaty z książek, które towarzyszą Ci od dłuższego czasu?
9. Jeśli miałbyś/ miałabyś być bohaterem książkowym to kim i dlaczego?
10. Czy obserwujesz strony internetowe promujące czytelnictwo i książki? Jeśli tak to jakie i dlaczego akurat te?
11. Ulubiony cykl książkowy. 


Zgodnie z zasadami nominuję  11 osób. Starałam się wybierać te blogi, które śledzę, a na których raczej nie widziałam posta o Liebster Blog Award. 


Zapraszam do zabawy :)

5 komentarzy:

  1. Dziękuję bardzo za nominację :*
    Pytania są bardzo ciekawe, więc z przyjemnością odpowiem ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Dużo ciekawego się o Tobie dowiedziałam. Ja nie wyobrażam sobie każdego dnia bez słodyczy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękujemy bardzo na nominację. Postaramy się jak najszybciej odpowiedzieć na pytania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Byłam w tamtym roku we Wrocławiu na Jarmarku Bożonarodzeniowym.. I od tamtego momentu zakochałam się w tym mieście! Do tego stopnia, że planuję studiować właśnie we Wrocławiu :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zostawiony po sobie ślad. Wszystkie komentarze są dla mnie ogromną motywacją :)