środa, 23 grudnia 2015

5 powieści rozgrzewających duszę, idealnych na święta

Święta Bożego Narodzenia to taki czas, gdy każdy chce być lepszy i nawet osoba, której na co dzień brakuje empatii, znajduje w sobie jakąś jej cząstkę. Osobiście wierzę, że czytane przez nas książki często są w stanie wpływać na nasze zachowanie i podejście do świata. Żeby jeszcze bardziej ocieplić radosne świąteczne oczekiwanie, bądź umilić sobie świąteczne objadanie, przedstawiam zestawienie 5 książek, które według mnie rozgrzewają duszę.

1. Sklepik z niespodzianką Katarzyna Michalak (cały cykl)

Chyba wszyscy wiedzą, że książki tej autorki dają dużo nadziei na przyszłość i uczą żeby się nie poddawać, nawet w najgorszych życiowych momentach. Taka też jest seria sklepikowa. Urocze bohaterki zmagające się z codziennymi problemami, starają się powiązać koniec z końcem w czarującym miasteczku, jakim jest Pogodna. Na zachętę dodam, że mało tu elementów historii niczym z brazylijskiego serialu i to się chwali.

2. Kawalerowie Angeliny Brian O’Reilly 


Opowieść o tym, że zawsze można się pozytywnie zaskoczyć, nawet jeśli nie chce nam się  już dłużej żyć. Ze smakami i zapachami kuchennymi w tle. Lekka i przyjemna lektura, w sam raz na czas przedświątecznej bieganiny, czy też świątecznego leniuchowania.

3. 7 razy dziś Lauren Oliver 

Czy można przeżywać bez końca jeden dzień, by dostrzec swoje wady? Czy da się je jeszcze naprawić, a co ważniejsze czy można zadośćuczynić innym? Powieść Lauren Oliver obrazuje, że zawsze można się zmienić, tylko trzeba tego chcieć.

4. Woda dla słoni Sara Gruen 

Ciepła, magiczna i niezwykle klimatyczna powieść o świecie cyrku. Historia pokazująca, że wszędzie można odnaleźć swoje powołanie i miłość.

5. Gra Endera Orson Scott Card 


Pozornie saga sci-fi, a tak naprawdę historia o tym jak poznać, a przede wszystkim pokochać swojego wroga, by ostatecznie odnaleźć samego siebie i znaleźć uczucia, które gdzieś po drodze się zagubiło. 




Przy okazji chciałabym życzyć Wam, by te święta były dla was chwilą magiczną, nietuzinkową, taką którą chce się pamiętać i wracać do niej myślami. Żebyście odnaleźli spokój, który tak łatwo zgubić podczas codziennej bieganiny oraz uczucia,  o których tak łatwo na co dzień zapomnieć. 
WESOŁYCH ŚWIĄT!

17 komentarzy:

  1. chętnie przeczytałabym 7 razy dziś. nominowałam Cię do LBA. będzie mi bardzo miło, jeśli znajdziesz czas, żeby odpowiedzieć na moje pytania. wesołych świąt :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i odpowiem jak tylko znajdę chwilę. Tobie też wesołych świąt!

      Usuń
  2. Mnie najbardziej oczywiście kusi "Gra Endera". O tej książce wspominał na wykładzie nawet mój profesor :P
    Wesołych i spokojnych świąt!

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam sklepik ;) a wode dla słoni kojarze tylko z filmu ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Grę Endera bardzo chciałabym w końcu przeczytać, "Kawalerowie Angeliny" ze względu na gotowanie w tle mnie kusi. Spokojnych Świąt.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne zestawienie. Wszystkiego najlepszego z okazji Świąt Bożego Narodzenia Moniko. :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Serię "Sklepiku z niespodzianką" mam na swojej półce. Wesołych Świąt oraz bogatego, książkowego Mikołaja!

    OdpowiedzUsuń
  7. "Woda dla słoni" znam z filmu i szczerze jestem zaskoczona, że jest książka. O jej istnieniu nie wiedziałam. Film mi się podobał, więc po książkę mogę sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wesołych:-)
    Ja unikam książek Michalak, ale pozostałe z chęcią bym przeczytała a zwłaszcza Wodę dla słoni.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wesołych:-)
    Ja unikam książek Michalak, ale pozostałe z chęcią bym przeczytała a zwłaszcza Wodę dla słoni.

    OdpowiedzUsuń
  10. Woda dla słoni cudowna:)
    Pozdrawiam
    http://ifeelonlyapathy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Szczerze przyznam, że w te Święta ani słowa nie przeczytałam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zostawiony po sobie ślad. Wszystkie komentarze są dla mnie ogromną motywacją :)