czwartek, 7 lutego 2019

Styczniowe przyjemnostki i garść książkowych zapowiedzi na luty


W styczniu udało mi się skończyć sześć pozycji. Najlepszą z nich byli Immortaliści Chloe Benjamin. Książka ta wywarła na mnie spore wrażenie, przyznam, że już dawno nie czytałam tak dobrej obyczajówki. Na razie sporo o niej powiedziałam na Instagramie, niedługo napiszę recenzję. Bardzo dobrą i ciekawą książką okazała się także ta autorstwa Agaty Kołakowskiej Pokrewne dusze. Jest to obyczajówka z nutami thrillera psychologicznego. Miałam okazję też uszczknąć literatury podróżniczej, bo przeczytałam Sprzedaj lodówkę i jedź dookoła świata Kacpra Godyckiego- Ćwirko.
Zapoznałam się też z z komedią kryminalną z niezwykle uroczą bohaterką, czyli Panią Henryką i morderstwem w pensjonacie Katarzyny Gurnard. Wielkim rozczarowaniem okazała się natomiast nudna i naciągana powieść Herbata z jaśminem Agnieszki Gil.


Luty także kryminałem stoi. Nową propozycję autorstwa Kathryn Croft Nie pozwól mu odejść przygotowało wydawnictwo Burda Książki (premiera 27.02.2019). Książka opowiadać będzie o matce dowiadującej się nowych informacji na temat jej nieżyjącego syna. O konsekwencjach mówienia nieprawdy przeczytamy w powieści Ruth Ware Gra w kłamstwa (Prószyńśki i S-ka, premiera 12.02.2019). Zagadka z przeszłości i makabryczne zbrodnie napotkamy w Domu Jętki Jamesa Hazela (Wydawnictwo Filia, premiera 6.02.2019). Mroczny kryminał i taka sama relacja między adwokatem i oskarżonym ukazana zostanie w Krwawej pomarańczy autorstwa Harriet Tyce (Świat Książki, premiera 27.02.2019). Małe miasteczko i seryjne zabójstwa oznaczają z reguły trzymającą w napięciu fabułę. Motyw taki napotkamy w Ciszy Białego miasta Evy Garcii Saenz de Urturi. Z kolei tematyką Bezbronnych Taylora Adamsa jest uwięzienie na odludziu. Główna bohaterka utyka na autostradzie z nieznajomymi, okazuje się, że jeden z nich jest porywaczem, a zasięgu w telefonie brak. (Wydawnictwo Otwarte, premiera 13.02.2019)


W lutym sporo też będzie premier powieści z historią w tle. Ukaże się dylogia Magdaleny Knedler Ocean Odrzuconych (Novae Res, 20.02.2019). To obraz życia wchodzącej w dorosłość kobiety w stolicy Austro-Węgier u schyłku monarchii. Dni bez końca Sebastiana Barry (W.A.B., 13.02.2019) to opowieść o ucieczce od cywilizacji i widmie wojny secesyjnej. Z kolei Folwark Konstancji Grażyny Jeromin Gałuszki (Prószyński i S-ka, 12.02.2019) to 200-letnia saga rozpoczynająca się w 1815 roku. Także wznowienia doczeka się klasyka, czyli sławetna Szkarłatna litera Nathaniela Hawthorna (W.A.B., 13.02.2019), która zainspirowała wielu twórców. Stracony list Jillian Cantor (Marginesy, 06.02.2019) to wzruszająca historia o wielkiej miłości zapoczątkowanej w Austrii w 1938 roku. Paryska kochanka Catherine Hewitt (Wydawnictwo Kobiece, 27.02.2019) opowiada prawdziwą historię XIX-wiecznej kurtyzany. Trafikant Roberta Seethalera (Wydawnictwo Otwarte) opowiada jak prężnie działający interes i życie zmienia wojna.




W lutym pojawi się także sporo premier książek młodzieżowych. Wiedźma morska Sary Henning (Wydawnictwo NieZwykłe, 27.02.2019) swoją fabułę zaczerpnęła z legend o syrenach. Siedem śmierci Evelyn Hardcastle Stuart Turton (Albatros, 27.02.2019)bazuje na motywie dnia świstaka, ale dodatkowo mamy zagadkę kryminalną w tle. Jak dla mnie brzmi pysznie. 
Las Sharon Gosling (Zielona Sowa, 13.02.2019) to historia z dreszczykiem w tle o postaciach czających się w lesie, gdzieś na plantacji choinek w Sztokholmie. Wyścig marzeń Sarah Moore Fitzgerald (Zielona Sowa,  13.02.2019) to powieść dla młodzieży z wyścigami konnymi w tle. Natomiast Zasada jednego Ashlie i Leslie Saunders (Wydawnictwo Kobiece, 13.02.2019) to dystopijna opowieść o świecie, gdzie można mieć tylko jedno dziecko. 


Na rynku wydawniczym pojawią się także interesujące powieści obyczajowe. Gdybyś tylko wiedziała (Burda Książki, 13.02.2019) ukazuje historię rodziny, którą drąży tajemnica sprzed lat. Śpiewajcie, z prochów, śpiewajcie Jesmyn Ward (Wydawnictwo Poznańskie, 13.02.2019) to historia, której akcja dzieje się w stanowym więzieniu w mrocznym sercu Missisipi. Główny bohater poznaje w nim chłopca przesączonego złem Amerykańskiego Południa. Piękno, które pozostanie Ashley Woodfolk (We Need YA, 13.02.2019) opowiada o radzeniu sobie ze stratą, gdy jednoczy nas muzyka. 


Na deser mam dla Was reportaż. A co wyście myślały? Spotkania z kobietami mazowieckim wsi Aleksandry Zbroji i Agnieszki Pajączkowskiej. Jak same autorki twierdzą - jest on chęcią oddania głosu kobietom, które na co dzień tego głosu nie mają.

4 komentarze:

  1. Super, na pewno skorzystam z kilku propozycji, ponieważ mam pewien problem z kryminałami. Mianowicie nie lubię się z nimi i zawsze sięgam finalnie po horror. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Lutowe zapowiedzi mnie mega kuszą, mnóstwo fajnych książek wychodzi ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie skończyłam czytać Bezbronne, recenzja niebawem. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyznam, że najbardziej chyba zaciekawiła mnie ta ostatnia książka...gdzieś już ją chyba widziałam i mam nadzieję że wpadnie w moje czytelnicze łapki:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zostawiony po sobie ślad. Wszystkie komentarze są dla mnie ogromną motywacją :)