sobota, 1 sierpnia 2020

Lipcowe przyjemnostki i garść sierpniowych premier książkowych

Lipiec okazał się świetny czytelniczo (oczywiście jak na mnie),bo udało mi się przeczytać aż 10 książek. Większość z nich opisałam na blogu, co bardzo mnie cieszy. Zdecydowanie najlepszą okazała się książka Sarah Moss Mur duchów.  Bardzo podobał mi się też Dom na kurzych łapach Sophie Anderson, ksiązka. która okazała się niezwykle wielowarstwową i dającą do myślenia. 
Najsłabszą powieścią okazało się natomiast Ktoś jest w twoim domu Stephanie Perkins, czyli książkowy slasher. 
Na blogu można było znaleźć też recenzje książek dla dzieci, które będę publikować w ramach cyklu Dzieciowe wynalazki. Były to:



Pojawił się także wpis okołoksiążkowy o skarpetach

Obejrzałam również cały cykl Igrzysk śmierci, by z czystym sumieniem sięgnąć po Balladę ptaków i węży. 
Skusiłam się również na obejrzenie serialu Już nie żyjesz, jednak nie spodobał mi się i raczej mnie wynudził. Zapewne obejrzę kolejny sezon, chociaż uważam, że jest wiele lepszych seriali, których emisję przerwano. Musze jednak przyznać, że Christina Applegate świetnie zagrałą neurotyczną mamuśkę mającą problemy z napadami agresji. 



GARŚĆ SIERPNIOWYCH PREMIER KSIĄŻKOWYCH


W sierpniu stawiam na książki lekkie i przyjemne i sagi rodzinne z nutką tajemnicy. 


Zamiana (Albatros, premiera 12.08.2020)  to powieść autorki znanej ze Współlokatorów.Mnie jej debiut niespecjalnie przypadł do gustu jednak lubię dawać drugą szansę i mam nadzieję, że tym razem przyjemnie się zaskoczę. Pałac w Moczarowiskach Marii Ulatowskiej i Jacka Skowrońskiego (Prószyński i S-ka, premeira 04.08.2020) opowiada o odwiedzających tajemnicze miejsce jakim jest tytułowy pałac i o tajemniczych wydarzeniach mających w nim miejsce. Bliźnięta znad klifu Emmy Rous (Świat Książki, 12.08.2020), Zagubiony ptak Jowity Bieniek (MG, 12.08.2020)  i Dom sekretów Natalii Bieniek (Prószyśńki i S-ka, 20.08.2020) to historie o odkrywaniu rodzinnych sekretów. 


W lipcu przeczytałam parę książek historycznych i moja miłośc do tegp typu powieści powróciła.Wobec tego zainteresowały mnie następujące pozycje. Starsza pani znika Ethel Liny White (MG, 12.08.2020) o tajemniczej kobiecie czającej się w pociągu. Sprawa wydaje się tym ciekawsza, że kobietę widziała jedynie główna bohaterka. Doktor Bogumił Ałbeny Grabowskiej ( Marginesy, 12.08.2020) nawiązuje do początków polskiej gonekologii. Washington Black Esi Edugyan (Świat Książki, 12.08.2020) jest powieścią rtaczej dla młodszego czytelnika z nurtu powieści przygodowej. Książkę poleca Barack Obama. 



Z thrillerów zainteresowała mnie Załobnica Roberta Małęckiego ( Czwarta Strona, 12.08.2020). Przyznam, że głównie ze względu na film promocyjny, w którym występuje Anna Dereszowska. Jednak opis jest równie ciekawy, a mnie intryguje w jaki sposób wdowa poradzi sobie z kłopotami. Dla jej dobra Ellen Marie Wiseman (Wydawnictwo Kobiece, 26.08.2020) to powieść o życiu w cyrku. Lubię taka tematykę i sprawdzę czy i tym razem się nie zawiodę. Natomiast Żółty dom (Agora, 12.08.2020) to historia rodziny tracącej swój dom podczas Huraganu Katrina. 


Która z nowości najbardzej Was zaintrygowałą i będziecie chcieli ją przeczytać? 






5 komentarzy:

  1. Czekam na swój egzemplarz książki Dla jej dobra. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacyjny czytelniczy wynik! Mi udało się przeczytać 6 książek. Co do sierpniowych premier, to mnie również zaciekawiła pozycja Roberta MAłeckiego i Dla jej dobra.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, że jesteś zadowolona z lipca :) A co do nowości - czekam na nieco inne pozycje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Niecierpliwie wyczekuję sierpniowych premier książkowych, kilka tytułów mocno zwróciło moją uwagę, mam nadzieję, że szybko uda mi się je skolekcjonować. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ta Żałobnica również i mnie zaintrygowała. Zdecydowanie będę na nią polować:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zostawiony po sobie ślad. Wszystkie komentarze są dla mnie ogromną motywacją :)