poniedziałek, 10 czerwca 2019

Gra literacka? To możliwe - Metamorphosis, gra oparta na twórczości Kafki

źródło


Już wkrótce na rynku ukaże się gra oparta na twórczości Franza Kafki. Pomysł jest tak intrygujący, że  postanowiłam zamieścić na blogu informację o jej powstaniu. 


Ovid Works ogłosiło swoją grę “Metamorphosis” w lutym. Od tego czasu skupiła na  sobie zainteresowanie wielu mediów w Polsce i poza nią. Napisały o niej największe zachodnie serwisy. Game Informer uznał ją za jedną z najlepszych produkcji pokazanych na konferencji GDC 2019 w San Francisco, a Gamespot wskazał jako tytuł, który nie powinien być przeoczony w tym roku. Dobrą passę “Metamorphosis” podkreśla awans do grona finalistów tegorocznego Nordic Game Discovery Contest, czyli najlepszych gier niezależnych.
W swoim pierwszym “pamiętniku developera” twórcy opowiadają o prozie Franza Kafki, inspiracjach stojących za grą i niezwykłej perspektywie, z której graczom przyjdzie obserwować akcję - perspektywie insekta.



"Franz Kafka był w pewnym sensie pierwszym projektantem gier" - mówi game director Zaq Chojecki. Proza Kafki pozwala precyzyjnie odtworzyć klimat czeskiej Pragi sprzed 100 lat, pozwalając studiu Ovid Works realizować swój główny cel - opowiadać pobudzającą do refleksji historię poprzez ciekawą rozgrywkę.


Metamorphosis opowiada historię Gregora Samsy, który pewnego dnia budzi się - ku własnemu zdumieniu i przerażeniu - w ciele insekta. Opowiadanie stało się przedmiotem wielu dyskusji i interpretacji.

Ta niezwykła historia powstała w studiu Ovid Works na potrzeby gry z gatunku puzzle platforming adventure, w której poza inspiracją znaną opowieścią pojawia się oryginalna rozgrywka. Gregor trafia do świata, który przytłacza go rozmiarami. Podstawą gry jest eksploracja i rozwiązywanie zagadek środowiskowych. To niezwykła wędrówka przez trzy światy. Jeden to ten prawdziwy, doskonale nam znany, choć przytłaczający dla robaka - powierzchnia stołu czy wnętrze szuflady.
Drugi to ukryty, tajemniczy świat owadów - zapomniane przestrzenie między ścianami i pod podłogą, zakurzone przesmyki, dziwne obszary zamieszkane przez inne insekty. I wreszcie trzeci, stworzony przez abstrakcyjne miejsca, takie jak automatycznie sortująca się szafa z dokumentami. Na swej drodze Gregor napotka wiele wyzwań, pułapek, ale i niezwykłych stworzeń, których pomoc może okazać się nieodzowna.


Kluczowe cechy gry:
● Tajemnicza metamorfoza - Gregor Sansa musi odkryć, dlaczego stał się
insektem i jak może wrócić do swojej właściwej postaci.

● Ręcznie malowane tekstury - wszystko, co widać na ekranie, jest dziełem
ludzkiej ręki.

● "Dwuwarstwowa" narracja - jedna rozgrywająca się "wewnątrz" świata
Gregora i jedna tocząca się "na zewnątrz". Gracz nie może wchodzić w
interakcje z postaciami z tej drugiej, ale wpływając na pierwszą decyduje o ich
losach.

● Oryginalne łamigłówki logiczne - kluczem do ich rozwiązania jest uważna
obserwacja i wykorzystanie dodatkowe kamery pokazującej miejsce z
pewnego oddalenia.

● Swobodna eksploracja - w ramach kolejnych miejsc gracz ma dużą
swobodę poruszania się, ale musi sobie pomóc - umiejętne wykorzystanie
plamy miodu pozwala "posmarować" śliską powierzchnię, po której można się
dostać we wcześniej niedostępne miejsce.

● Świat w mikroperspektywie - główny bohater stawia czoła światu, który go
dosłownie przerasta i przytłacza

“Metamorphosis” ukaże się na PC, PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch. Więcej informacji można znaleźć na oficjalnej stronie internetowej (https://metamorphosisgame.com) oraz karcie


----------------------------------
źródło - materiały wydawcy

1 komentarz:

  1. Nie znam twórczości tego autora, więc, kiedy to się zmieni, pomyślę o tej grze. 😊

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zostawiony po sobie ślad. Wszystkie komentarze są dla mnie ogromną motywacją :)