wtorek, 12 listopada 2019

Jak to jest z tą rodziną? - "Piąta babcia Dominika" Katarzyna Ryrych


Czy z pękniętej rury i zalanej łazienki może wyniknąć coś dobrego? Czy podróż do dziadka i piątej babci to dobry pomysł? No i kim jest ta piąta babcia? Na te wszystkie pytania odpowiedzi można znaleźć w powieści Katarzyny Ryrych.

W domu Dominika rozpoczyna się remont, więc rodzice postanawiają go wysłać do dziadka do Sopotu. Jako że dziadek ma kolejną żonę, to chłopiec poznaje swoją piątą babcie. Ta jednak  mocno odbiega od babcinych kanonów. Jeśli do tego wszystkiego dołożyć dwie namolne kuzynki i kryminalna aferę to pozornie prosta historia musi przerodzić się w prawdziwą mieszankę wybuchową.

Piąta babcia Dominika zrobiła na mnie bardzo dobre wrażenie. I jako książka, i jako postać w niej przedstawiona. To opowieść przygodowa nawiązująca do starego, dobrego stylu. Czytając ją, miałam wrażenie, że cofnęłam się do dzieciństwa, kiedy zaczytywałam się powieściach Makuszyńskiego czy Krystyny Boglar.


Przede wszystkim moje uznanie zdobyła przewijająca się przez strony intryga kryminalna skonstruowana prosto, ale.z pomysłem. Wraz z Dominikiem i jego kuzynkami możemy podążać ich tropem rozumowania, odkrywać kolejne karty historii, która mogłaby się wydawać jedynie dziecięcą mrzonką.

W książce rzuca się także w oczy niesztampowa budowa bohaterów, a raczej bohaterek. Babcia jest zaznajomiona z komputerem i imponuje wnukowi swoimi umiejętnościami. Początkowo denerwujące kuzynki stają się w jego oczach bohaterkami.

Młody czytelnik wyniesie z tej powieści również trochę nauki. Nie tylko tej oczywistej, moralizatorskiego, ale też dowie się jak wiązać marynarskie węzły. Rodzic natomiast dowie się, że nadmierna kontrola nie zawsze daje dobre rezultaty.

Piąta babcia DominikaK Ryrych to powieść, która ma szansę zdobyć serce nie tylko młodego czytelnika, ale też jego rodzica. To opowieść, która śmieszy i bawi, ale też przekazuje sporo istotnych informacji. Warto przeczytać.


Tytuł: Piąta babcia Dominika
Autor: Katarzyna Ryrych
Ilustracje: Anna Wielbut
Data wydania: wrzesień 2019
Liczba stron: 160
Wydawnictwo: Edgard
Seria: Kapitan Nauka


Tę powieść oraz inne nowości możecie znaleźć w księgarni taniaksiazka.pl 

4 komentarze:

  1. Widać, że książka jest bardzo wartościowa, więc chętnie zaproponują ją do wspólnego przeczytania z dziećmi w mojej rodzinie. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydaje się być "ładną" książką :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Interesująca powieść. SKuszę się może na nią jako moja pierwsza taka książka :D

    ZAPRASZAM NA BLOGA

    OdpowiedzUsuń
  4. W takim razie i ja muszę poszukać tej książki - zapowiada się fajnie jako prezent dla bratanka:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zostawiony po sobie ślad. Wszystkie komentarze są dla mnie ogromną motywacją :)