poniedziałek, 17 sierpnia 2015

Lemoniada


Miało być chłodniej, ale jakoś niespecjalnie się to odczuwa. Jednym ze sprawdzonych przez mnie sposobów na chociaż chwilowe orzeźwienie jest lemoniada.  Pyszna, lekko gęsta, o smaku arbuzowo – melonowym. Z powodzeniem może zastąpić podwieczorek. Przy robieniu mojej inspirowałam się przepisem Zosi Cudny z bloga www.makecookingeasier.pl

Składniki (na ok. 1,5 litra płynu):
- 1 mały arbuz albo połowa dużego;
- pół melona;
- 1 duża cytryna;


Melona i arbuza pozbawiamy pestek. Kroimy w kawałki i umieszczamy w wysokim naczyniu. Następnie wyciskamy sok z cytryny (przez palce, żeby nie wpadły nam pestki do naczynia). Całość miksujemy blenderem bądź innym urządzeniem posiadającym właściwości blendera. Można dorzucić też kostki lodu, ale przestrzegam żeby sprawdzić, czy Wasze urządzenia dadzą radę z pocięciem ich w kawałeczki (moje nie dało). Całość zmiksowanych owoców przelewamy do butelki i chłodzimy około 2-3 godzin. Po tym czasie, jeśli lubimy i możemy pić bardzo chłodne napoje, do szklaneczki wrzucamy kostki lodu i zalewamy pyszną lemoniadą.

Smacznego i chłodnego :)

6 komentarzy:

  1. Pychota. Na pewno odświeżające :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam, mniam. to musi być pyszne. W sam raz na upał:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja w ten upał namiętnie robię kompot z rabarbaru

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Lemoniada to jeden z moich ulubionych napojów. Jeszcze nie próbowałam jej w takim wydaniu :). W domu przyrządzam ją zazwyczaj z cytryną, miętą i podaję w specjalnych szklankach do serwowania napojów https://duka.com/pl/jedzenie-i-serwowanie-potraw/naczynia-do-serwowania-napojow/szklanki. Tak przygotowany napój jest idealny, zwłaszcza na lato. Świetnie gasi pragnienie oraz skutecznie nawadnia organizm.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zostawiony po sobie ślad. Wszystkie komentarze są dla mnie ogromną motywacją :)