wtorek, 21 lutego 2023

Jak bardzo lubię Anię: Anne z Szumiących Wierzb - L.M. Montgomery



Anne z szumiących wierzb to już czwarta odsłona przygód uwielbianej na całym świecie rudowłosej Anne Shirley. 

Po ukończeniu studiów dziewczyna otrzymuje pracę dyrektorki w Summerside. Lokum znajduje w pokoju na wieży domu zwanego Szumiącymi Wierzbami. Przyjdzie jej się zmierzyć z wieloma przeciwnościami losu, między innymi z wrogim podejściem klanu Prigle'ów mającym wielkie wpływy w miejscowości.




Duża część tego tomu przygód Anne Shirley stanowi powieść epistolarną, bowiem główna bohaterka ma do wyrażenia wiele swoich wątpliwości, opowiada o tym, co spotyka ja na co dzień w listach do swojego narzeczonego Gilberta Blythe'a. Książki L.M. Montgomery to powieści ciepłe, ale nie pozbawione realizmu. To historia o kobiecie silnej, której nie szczędził los, a która dzięki i wsparciu najbliższych i swojemu uporowi osiągnęła niezwykle wiele jak na czasy w jakich przyszło jej żyć.

Czy nowe tłumaczenie zmieniło coś w moim odbiorze tej pozycji? Zupełnie nie. Przygody Anne są dalej opowieścią niezwykle drogą memu sercu, mam do nich wielki sentyment. Zaczytywałam się tymi książkami jako nastolatka, zaczytuje się nimi nadal. Spotkałam się gdzieś z określeniem powieści kocyka, tym właśnie jest książka o Ani. Ona wręcz otula, przenosi w świat przygód rudowłosej kobiety, która stawia pierwsze kroki na rynku pracy po studiach. Z największą przyjemnością po raz kolejny poznawałam jej losy, zanurzałam w wyznaniach w listach do Gilberta.

Nowe wydanie, w twardej oprawie jest niezwykle urokliwe, pięknie prezentuje się na półce, a moje serce zdobyła delikatna okładkowa grafika i różową wyklejką z mapą Summerside.



W mojej opinii książki nie trzeba polecać, bowiem sama się broni i zdobywa serce mnóstwa czytelników. To powieść, która się nie starzeje, nawet mimo swego czasu akcji, niezależnie od tego czy główna bohaterka pozostanie w umysłach czytelników Anią czy Anne. 


Tytuł: Anne z Szumiących Wierzb

Autorka: L.M. Montgomery

Tłumaczenie: Anna Bańkowska 

Data wydania: 18 stycznia 2023

Liczba stron: 368

Wydawca: Marginesy 

ISBN: 9788367510202



Współpraca reklamowa niepłatna (barter) z Wydawnictwem Marginesy i B&B Marketing 











4 komentarze:

  1. Perypetie Ani uwielbiam i kocham miłosne nieskończoną.🙂

    OdpowiedzUsuń
  2. Prześliczne są te nowe wydania

    OdpowiedzUsuń
  3. Książek o rudowłosej Ani trudno nie kochać. Zawsze wzruszają i mają wyjątkowy klimat. Mamy całą serię i często wracamy do nich. Cudowne wydanie.
    Miłego wieczoru

    Kasia Dudziak

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zostawiony po sobie ślad. Wszystkie komentarze są dla mnie ogromną motywacją :)