BFG: Bardzo Fajny Gigant
Tytuł oryginalny: The BFG
Reżyseria: Steven Spielberg
Wzruszająca i zabawna historia wsparta fantastyczną oprawą wizualną gwarantująca niezwykłą filmową przygodę dla całej rodziny.
Porywająca opowieść o małej dziewczynce i tajemniczym Olbrzymie, który odkrywa przed nią cuda i sekrety magicznej krainy. Ekranizacja uwielbianej powieści Roalda Dahla, która od dnia swej premiery w 1982 roku wciąż zachwyca czytelników w każdym wieku.
Premiera: 8 lipca 2016:
Iluzja 2
Tytuł oryginalny: Now You See Me 2
Reżyseria: Jon M. Chu
Czterej Jeźdźcy powracają! Grupa magików, która na wyżyny wzniosła sztukę scenicznej iluzji – ukazując ludzkim oczom rzeczy o jakich dotąd nikomu się nie śniło i obdarowując publiczność milionami dolarów z kont niczego nie podejrzewających bogaczy – tym razem wpadnie w nie lada tarapaty. Ich żądny zemsty dawny rywal doprowadzi do katastrofy podczas finału Super Bowl, o którą oskarżeni zostaną Czterej Jeźdźcy. Uciekając przed FBI i policją, znienawidzeni przez publiczność będą musieli udowodnić swą niewinność i usidlić swego wroga. A wszystko to oczywiście przy użyciu swych niezwykłych umiejętności.
Premiera: 15 lipca 2016:
Ghostbusters. Pogromcy duchów
Tytuł oryginalny: Ghostbusters
Reżyseria: Paul Feig
Zupełnie nowa wersja jednego z największych przebojów komediowych w historii kinematografii.
Duchy wciąż grasują nad Nowym Jorkiem, wciąż są niebezpieczne, ale ich pogromcami będą... pogromczynie! Nowa odsłona pokaże, czym naprawdę jest GIRL POWER! Erin Gilbert (Kristen Wiig) i Abby Yates (Melissa McCarthy) są autorkami książki o duchach. Jednak ich praca zostaje wyśmiana przez naukowców. Ale nadchodzi czas rewanżu - kiedy duchy opanowują Manhattan, Abby i Erin oraz ich przyjaciółki - Jillian (Kate McKinnon) i Patty (Lesley Jones) wkraczają do akcji... Towarzyszy im przystojniak Kevin (Chris Hemsworth).
KAMPER
Reżyseria: Łukasz Grzegorzek
Znacie ich. Para trzydziestolatków - kiedyś zakochani w sobie do szaleństwa, dziś muszą zdecydować, czy kolejny krok w życiu robią razem czy osobno. Mania i Kamper. Ona jest ambitna, pracowita i zdolna. Kocha gotowanie i chce poświęcić się swojej pasji na dobre. On jest wiecznym chłopcem, który pracuje jako tester gier komputerowych i bardzo ceni sobie swoje życie bez większych zobowiązań. Kiedy w jej życiu pojawia się dojrzały mężczyzna, uznany szef kuchni i uosobienie sukcesu, Mania zacznie zastanawiać się, czy pociąga ją jeszcze beztroski urok jej męża. Czy na pewno chce spędzić z nim resztę życia? Kamper musi się ogarnąć. Zacznie jednak od romansu z ognistą nauczycielką hiszpańskiego.
Facet na miarę
Tytuł oryginalny: Un homme á la hauter
Reżyseria: Laurent Tirard
Diane (Virginie Efira) jest młodą i piękną prawniczką. Na co dzień pracuje w kancelarii, której współwłaścicielem jest jej były partner. Pewnego dnia w jej domu rozbrzmiewa sygnał telefonu stacjonarnego. Mężczyzna przedstawia się jako Alexandre (Jean Dujardin) i okazuje się szczęśliwym znalazcą jej zgubionej komórki. Proponuje randkę, która połączy oddanie telefonu ze wspólną kolacją. Diane rusza na spotkanie z tylko jedną wskazówką ułatwiającą rozpoznanie nieznajomego: „nie sposób mnie przegapić”. Mężczyzna faktycznie bardzo wyraźnie odróżnia się od pozostałych gości restauracji. Jest najprzystojniejszy i… najniższy. Wzrost nie przeszkadza mu jednak czerpać z życia pełnymi garściami i być miłośnikiem wielkich wrażeń. Ich pierwsze spotkanie kończy się szalonym skokiem ze spadochronu. Diane ulega romantycznej fascynacji wyjątkowym i niezwykle dowcipnym mężczyzną. Jednak z czasem w serce kobiety zaczynają wkradać się wątpliwości…
Tajemnice Manhatanu
Tytuł oryginalny: Manhattan Nocturne
Reżyseria: Brian DeCubellis
Nowy Jork, połowa lat 90. Porter Wren, felietonista poczytnego tabloidu, sprzedaje czytelnikom skandale, morderstwa i śmierć. Jest kronikarzem koszmaru w mieście, w którym każdy wierzy, że spełni się jego amerykański sen. Są jednak historie, których Wren nigdy nie opisze swoim czytelnikom – te, w których sam bierze udział. Jak historia odnalezionych w budynku przeznaczonym do wyburzenia, zwłok genialnego reżysera. Gdy młoda wdowa powierza Wrenowi klucz do tajnego wideoarchiwum męża, dziennikarz nie przypuszcza, że właśnie stał się bohaterem jednego ze swoich sensacyjnych felietonów. Zawartość taśm zaprowadzi go bowiem w samo serce medialnego imperium, którego sam jest częścią.
Premiera 22 lipca 2016:
Epoka lodowcowa: mocne uderzenie
Tytuł oryginalny: Ice Age: Collision Course
Reżyseria: Mike Thurmeier, Galen T. Chu
Bohaterowie czterech filmów z serii ”Epoka lodowcowa”, powracają by przeżyć prawdziwie niezwykłą przygodę. Tym razem niepoprawny Wiewiór w pogoni za upragnionym orzeszkiem wystrzelony zostaje… w kosmos, gdzie niechcący powoduje katastrofę, w wyniku której w kierunku Ziemi zmierza wielki meteor. Zanim dojdzie do ”mocnego uderzenia”, Maniek, Diego i Sid muszą stawić czoło niezwykłym zjawiskom, wśród których są gigantyczne fale, wyładowania elektryczne i inne fenomeny natury.
Jason Bourne
Reżyseria: Paul Greengrass
Superduet reżysersko-aktorski Greengrass-Damon powraca w kolejnym wspólnym filmie z kultowej serii o Jasonie Bournie (wcześniej współpracowali nad „Krucjatą Bourne’a” i „Ultimatum Bourne’a”). Całość jak zawsze oparta na bestsellerowej serii sensacyjnych powieści Roberta Ludluma.
Dodatkowo rozpoczyna się festiwal T-Mobile Nowe Horyzonty i chciałabym przedstawić kilka moich typów:
24 tygodnie
Zarówno Astrid, jak i Markus uważają siebie za liberalnych i otwartych. Od lat tworzą szczęśliwy, choć niesformalizowany związek, wspólnie wychowują córkę. Ona pracuje jako stand-uperka, on jest producentem jej telewizyjnych występów. Nie brakuje im ani pieniędzy, ani poczucia humoru. Umieją ostro i niepoprawnie śmiać się z siebie, wiedzą też, jak rozbawić innych. Ich perfekcyjne życie zakłóca diagnoza lekarzy: drugie dziecko, którego się spodziewają, urodzi się z zespołem Downa i wadą serca. Bohaterom nie brakuje empatii ani siły, by pogodzić się z decyzją natury, ale niemiecka medycyna oferuje im jeszcze jedno wyjście – późnoterminową aborcję. Anne Zohra Berrached bez znieczulenia pokazuje, jak bohaterowie dokonują gorzkiego bilansu. I chociaż dobrą radą służą Astrid lekarze, rodzina i przyjaciele, szybko okazuje się, że jedyną osobą, która może podjąć ostateczną decyzję, jest ona sama.
Służąca
Park Chan-wook, poeta okrucieństwa, wirtuoz przemocy, twórca
trylogii zemsty z Oldboyem na czele, tym razem sięga po powieść Sarah
Waters. Służąca jest luźną adaptacją bestsellera walijskiej pisarki - Złodziejki. Reżyser przenosi akcję do Korei lat 30. XX
wieku. Oszust z nizin społecznych postanawia podstępem rozkochać w sobie bogatą
japońską arystokratkę, aby przejąć jej majątek. W tym celu wprowadza do jej
otoczenia posłuszną sobie naciągaczkę - tytułową służącą. Jednak relacja między
kobietami intensyfikuje się. Widziana z różnych perspektyw intryga z minuty na
minuty diametralnie się zmienia. Koreański reżyser tworzy kryminalną love
story, w której nic nie jest oczywiste. Służąca to opowieść o
trójkącie miłosnym, pożądaniu, seksualnych fantazjach i wyrafinowanej zemście.
Park Chan-wook odwołuje się do psychoanalizy i dzieł zarówno japońskiej, jak i
europejskiej kultury, aby stworzyć nieoczywisty obraz tłumionej seksualności.
Jednocześnie nie rezygnuje ze swojego spécialité de la
maison - odrobiny
krwi.
Nieznajoma dziewczyna
Jenny jest młodą, ambitną lekarką, która wiele lat spędziła
w przychodni na zubożałych przedmieściach. Niedługo ma jednak podjąć lepiej
płatną i bardziej prestiżową pracę w renomowanym szpitalu. Pewnej nocy po
zakończeniu dyżuru nie reaguje na dzwonek do drzwi. Nazajutrz dowiaduje się, że
nieopodal jej gabinetu została zamordowana młoda dziewczyna – ta sama, która
kilka godzin wcześniej dzwoniła do jej drzwi. Od tego momentu Jenny
podporządkowuje całe swoje życie poszukiwaniom, próbuje odkryć tożsamość nieznajomej,
by ofiara nie została pochowana w anonimowym grobie. Bracia Dardenne w
charakterystyczny dla siebie sposób – za pomocą bardzo skromnych środków, w
realistycznej formie – tworzą przejmujące kino społeczne. O niełatwej,
codziennej egzystencji ludzi biednych, o tragicznym losie uchodźców szukających
szczęścia w Europie Zachodniej, o powołaniu i dylematach lekarskiej profesji.
Ozdobą filmu jest Adèle Haenel w roli lekarki. O tej zdolnej francuskiej
aktorce na pewno będzie jeszcze głośno.
Czarownica miłości
Wobec trującego czaru Elaine, wiccanki z San Francisco,
mężczyźni stają się zupełnie bezbronni. Upojeni halucynogennymi naparami i
wycieńczeni seksem zapadają na nieuleczalną miłosną chorobę. Są niepewni, rozdygotani
emocjonalnie i płaczliwi, stając się dokładnym przeciwieństwem „prawdziwego
mężczyzny”, którego szuka Elaine. Czarownica miłości to feministyczna zabawa
vinatege’owym kinem erotycznym, zrealizowana w obłędnej stylówce lat 60. we
wszystkich barwach technikoloru. Z klawesynową ścieżką dźwiękową,
psychodelicznymi scenami erotycznymi i ciuchami, od których może zakręcić się w
głowie – nakręcony na taśmie 35 mm film jest pastiszem horrorów giallo i ich
pięknych, ale udręczonych bohaterek. Tym razem jednak patriarchalne
społeczeństwo dostaje prztyczka w nos wymalowanym paznokciem czarownicy. Magia
miłości działa!
Zjednoczone stany miłości
Nowy film Tomasza Wasilewskiego (Płynące wieżowce, Nagroda
Publiczności podczas 13. NH) jest niczym najsmutniejszy dramat Czechowa i
jednocześnie ożywcze post scriptum do kina moralnego niepokoju. Polski reżyser
cofa się do wczesnych lat 90., by opowiedzieć historię czterech
zaprzyjaźnionych ze sobą kobiet. Żyjące w małym miasteczku Agata, Renata, Iza i
Marzena próbują znaleźć swoje miejsce w dynamicznie zmieniającej się
rzeczywistości. Nie jest to łatwe, bo – choć wokół szaleje już dziki kapitalizm
– mentalność ludzi wciąż tkwi w poprzedniej epoce. Bohaterki Wasilewskiego
nieustannie miotają się pomiędzy wiernością konwenansom, a chęcią życia po
swojemu. Najważniejszym przedmiotem ich pragnień jest miłość, która okazuje się
na przemian toksyczna i uzdrawiająca, wpędzająca w depresję i przynosząca
nadzieję. Emanująca z każdej sceny emocjonalna intensywność sprawia, że
Zjednoczone Stany Miłości to nie tylko najlepszy z dotychczasowych filmów
Wasilewskiego, lecz także dzieło godne Srebrnego Niedźwiedzia w Berlinie.
Sunset Song
Bohater retrospektywy ósmej edycji Nowych Horyzontów powraca
za kamerę po czterech latach milczenia. Choć Davies zdecydował się na wierną
adaptację kultowej powieści Lewisa Grassica Gibbona, nie oznacza to bynajmniej,
że sprzeniewierzył się własnemu stylowi. Dorastająca na szkockiej prowincji w
początkach XX wieku Chris Guthrie ma zaskakująco wiele wspólnego z bohaterami
wcześniejszych filmów reżysera. Tak jak oni, dziewczyna odbiera surowe,
konserwatywne wychowanie i z trudem uwalnia się spod władzy ojca. Gdy wydaje
się, że Chris znalazła w końcu spokój u boku kochającego Ewana, plany małżonków
krzyżuje wybuch I wojny światowej. Po wyjeździe męża na front bohaterka znowu
jest zdana sama na siebie. Naznaczone tragizmem życie dziewczyny Davies
portretuje z właściwym sobie taktem i elegancją. Jak zwykle przywiązuje również
szczególną wagę do filmowej formy. Dzięki kunsztownie fotografowanym szkockim
krajobrazom w pełnym niegodziwości świecie pojawia się także przestrzeń dla
majestatycznego piękna.
Julieta
Wielki powrót mistrza – pisał o prezentowanej w konkursie
głównym festiwalu w Cannes Juliecie francuski „Positif”. W swoim nowym filmie
Pedro Almodóvar wraca do rzeczywistości, w której czuje się najlepiej: świata
kobiet i ich namiętności. Tytułowa Julieta mieszka w Madrycie, ma kochającego
partnera. Ale nie umie zapomnieć o przeszłości, o dawnej miłości i
niezabliźnionych ranach. Po latach próbuje odnaleźć córkę, która pewnego dnia
całkowicie się od niej odcięła. Reżyser sięgnął po prozę noblistki Alice Munro,
ale pozostał wierny sobie. Przeniósł akcję opowiadań z Kanady do Hiszpanii, w
filmie złożył hołd terapeutycznej roli sztuki, pozwolił wybrzmieć muzyce
Alberto Iglesiasa, nasycił ekran barwami rodem z Kobiet na skraju załamania
nerwowego, Kiki czy Wszystko o mojej matce. Nowym rysem twórczości reżysera
jest refleksja na temat poczucia winy. Ale nieustannie siłą napędową kina
Almodóvara pozostaje bezkompromisowa miłość.
Znaleźliście coś dla siebie?
---------------------------------------
Żródło opisów:
http://www.helios.pl/
http://www.kinonh.pl/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Dziękuję za zostawiony po sobie ślad. Wszystkie komentarze są dla mnie ogromną motywacją :)