wtorek, 1 grudnia 2020

Co czytać w okresie przedświątecznym?

Wydawcy zasypali nas mnogością książek świątecznych. Ciężko będzie przeczytać wszystko, ale warto zwrócić uwagę na niektóre pozycje. Wybrałam książki różne tematycznie, takie by każdy znalazł ciś dla siebie. 

Wśród książek świątecznych w głównej mierze prym wiodą te o tematyce obyczajowej i nie ma co się dziwić, w końcu święta to czas spotkań, wielu emocji. Co roku w wydawaniu takich powieści przoduje wydawnictwo Czwarta Strona. To właśnie ich książki najczęściej można dojrzeć na Instagramie. Ja wybrałam też te z Wydawnictwa Filia, Rebis oraz W.A.B. 


Wśród tegorocznych nowości znalazły się:

Kolejna świąteczna powieść Joanny Szarańskiej, jednak z tego co mi wiadomo, ta nie jest juz powiązana z poprzednim cyklem a odrębną historią. Opowiada o sklepiku z ozdobami, który nazywa się właśnie Krainą zeszłorocznych choinek
 









Wzgórze świątecznych życzeń to kolejna po Wigilijnej przystani świąteczna powieść Sylwii Trojanowskiej, znanej, poczytnej i docenianej przez czytelników pisarki. Akcja osadzona została w urokliwym Świeradowie-Zdroju. 
















Grudniowe kwiaty to 8 tom serii Rok na kwiatowej Karoliny Wilczyńśkiej.  



















Fanom powieści obyczajowych nie trzeba przedstawiać Natalii Sońskiej. Otwórz się na miłość to powieść wpisująca się w cykl zakopiański. Bohaterką powieści jest trzydziestolatka Anna, której życie zostaje odmienione po wizycie w galerii handlowej.  

















W zeszłym roku zachwycałam się powieścią Uwierz w Mikołaja, do której sprzedane zostały prawa do ekranizacji. W tym roku z pewnością przeczytam Listy pełne marzeń Magdaleny Witkiewicz. Główna bohaterka powieści jest siedemdziesiecioletnia Maryla. 

















Do czytania powieści autorstwa Hanny Cygler nikt nie musi mnie namawiać. Jestem bardzo ciekawa co autorka wymyśliła, a w tej powieści ukazuje ponoć prawdziwą zołzowatość. 













Zwierzaki na święta? Normalnie nie, w powieści jak najbardziej :)



















Zbiór opowiadań poczytnych polskich pisarzy ze świętami w tle. 















Znalazłam też coś dla fanów innych gatunków. Wydawnictwo Zysk postawiło na nietuzinkowe powieści: kryminalne i fantastyczne.



Zbrodnia wigilijna Georgette Heyer nawiązuje do klasyki kryminału w stylu Agathy Christie. Jeden trup, kilkoro podejrzanych, akcja rozgrywa się w dużej posiadłości. 











Świąteczne tajemnice to zbiór opowiadań kryminalnych, zarówno tych współczesnych, jak i tych wiktoriańskich. 




















Z duchami przy wigilijnym stole to zbiór opowiadań z pogranicza horroru.










Fantastyczne opowieści wigilijne są antologią opowiadań autorstwa polskich i zagranicznych autorów fantastyki. 











Które książki chcecie przeczytać? Może już jakieś tytuły za Wami?


10 komentarzy:

  1. Wzgórze świątecznych życzeń czytałam i bardzo mi przypadła do gustu

    OdpowiedzUsuń
  2. Wybór świątecznych tytułów jest ogromny. Trudno się zdecydować, co wybrać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wybór spory, choć mnie akurat do tematu świąt za bardzo nie ciągnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja w tym roku próbuję doczytać zapasy z poprzedniego :). Ostatnio nawet trafiły mi się dwie książki z pierniczkami w tytule :D.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam Zapomnianą piosenkę, nie polecam, kiepska. Ale za to godzina zagubionych słów Nataszy Sochy- świetna!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki…ech. Byle do Świąt;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam świąteczne opowieści, gdyż mają w sobie dużo optymizmu. Ja jeszcze dorzucę "Spełnione życzenie" i "Sztukę dawania prezentów", o których pisałam na moim blogu. Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przynajmniej trzy pozycje stąd planuję przeczytać. Zobaczymy czy ostatecznie to zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  8. O rany! Jest w czym wybierać... Ja przeczytałam opowieść wigilijną Dickensa :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zostawiony po sobie ślad. Wszystkie komentarze są dla mnie ogromną motywacją :)