piątek, 2 sierpnia 2019

Jak wakacje, to tylko z książką :)

Już od dłuższego czasu nosiłam się zamiarem przygotowania listy książek, które polecam do czytania w wakacje. Co prawda połowa tego okresu już minęła, ale pozostały czas zawsze można wykorzystać na czytelniczą rozrywkę. Każda wymówka jest dobra, by powiększyć swoją domową biblioteczkę, a wakacje są idealną okazją, by bez wyrzutów sumienia trochę książek zakupić. Chciałam więc, pokazać książki z różnych kategorii, które zrobiły na mnie duże wrażenie i miałam okazję przeczytać je w wakacje.

Dla ułatwienia, jeśli będziecie chcieli poszperać w sklepach internetowych, wystarczy kliknąć w podświetlone wyrazy. Zostaniecie przekierowani do Ceneo, a tam możecie sprawdzić najkorzystniejsze ceny produktów. 




Książka, która zdobyła moje czytelnicze serce w wakacje i dalej je zdobywa i ciągle mieszka w moich w myślach jest Wojna, która uratowała mi życie Kimberley Brubacker Bradley. Jest to powieść, którą polecać będę każdemu. Uczy, że nawet gdy nie ma już nadziei na miłość i wsparcie, zawsze można ją odnaleźć, a kalectwo nie umniejsza naszemu człowieczeństwu. 


W wakacyjne dni bardzo lubię czytać o podróżach. Jedną z moich ulubionych książek podróżniczych jest Uśmiech gekona. Azja jakiej nie znacie Doroty Sumińskiej. Książka mocno skupia się na interakcjach ze zwierzętami zamieszkującymi regiony odwiedzane przez autorkę. Wszak to nie dziwota, pani Dorota jest weterynarzem. W książce możecie też zapoznać się z Arabią Saudyjską, która istniała przed budowaniem na jej terytorium wieżowców i sztucznych wysp. 


Uważam, że wakacje są idealnym czasem na poszerzenie swojej wiedzy, więc często sięgam po biografie czy reportaże. Ostatnio zaskoczyła mnie książka Genialne dziewczyny Vichi de Marchi i Roberty Fulci Genialne dziewczyny, będąca swoistym albumem przedstawiającym sylwetki kobiety, które przyczyniły się do rozwoju nauki.  



Ostatnio było mi nie po drodze z fantastyką i moje podejście do tego gatunku zmieniła powieść A.Forge'a Cmentarzysko. Świetny debiut z nietuzinkowymi bohaterami i tytułowym cmentarzyskiem, które zostaje wybudzone ze snu przypomniał mi jak kiedyś kochałam ten gatunek. Jak dla mnie idealna książka, szczególnie na wakacje. 




W trakcie wakacji lubię przeczytać coś po angielsku. Wiele ułatwiają książki, które posiadają podręczne słowniki na każdej ze stron, takimi są chociażby te z wydawnictwa Ze słownikiem. Idealnie w wakacyjny klimat wpisuje się Camp Nel D.K. Hamlin. 


Starałam się wybrać książki z różnych kategorii, by każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Co Was szczególnie zainteresowało?




8 komentarzy:

  1. No ja tez czytam co nie co :)

    www.natalia-i-jej-świat.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uwielbiam czytać przez cały rok, a w wakacje to już szczególnie. Z zaprezentowanych książek nie czytałam jednak żadnego tytułu. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Akurat żaden z przedstawionych tytułów mnie nie zainteresował, ale to dobrze, bo na półce i tak stoi pełno książek to przeczytania na już.

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba zainteresuję się "Cmentarzyskiem" :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio również przerzuciłam się na książki anglojęzyczne. Jednak, jak przystało na zauroczoną czytnikiem, korzystam raczej w wydań w formie e-book. Ma to tą korzyść, że nie muszę wertować słownika;)))
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kilka z nich czytałam i były całkiem fajne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne zestawienie, a "Wojna, która ocaliła mi życie" to naprawdę doskonale napisana książka. Jeden z tych tytułów, które trzeba znać!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zostawiony po sobie ślad. Wszystkie komentarze są dla mnie ogromną motywacją :)