czwartek, 21 września 2017

Romans w Palm Beach - "Mroczny las" Virginia C. Andrews



Bohaterowie wykreowani przez Virginię C. Andrews nie mają łatwego życia, co autorka udowodniła już w swojej najgłośniejszej powieści Kwiaty na poddaszu. Spotykają ich najgorsze możliwe nieszczęścia,  a historia ich rodzin często zatacza koło i doznają takich samych cierpień jak ich przodkowie. Wydawać by się mogło, że inaczej będzie z Willow bohaterką opowiadającą swoje dalsze losy w książce Mroczny las, czy aby na pewno?

Willow postanawia zostać na stałe w Palm Beach i zamieszkać ze swoją nowo odnalezioną matką i przyrodnim bratem Lindenem. Rozpoczyna studia, a jej znajomość z Thatcherem ewoluuje i wkracza na inny poziom. Mężczyzna postanawia się jej oświadczyć, a Willow z radością go przyjmuje. Jednak jak długo może trwać jej szczęście? Czy podstępny los po raz kolejny okaże się przewrotny i okrutny? 

Tym razem autorka w swojej powieści skupiła się głównie  na wątku romantycznym. To namiętne upadki i wzloty głównej bohaterki stanowią trzon fabuły Mrocznego lasu. Willow zaznajamia się z bogatym i co tu dużo kryć, niezwykle zmanierowanym światkiem Palm Beach, gdzie liczą się jedynie plotki i pieniądze. Tu nie ma znaczenia wykształcenie czy dobre chęci, tutaj nikt nikomu nie pomaga bezinteresownie. Willow nie raz i nie dwa będzie musiała bronić swojego honoru i nie dopuścić by mieszano z błotem jej rodzinę. 

W wątek romansowy został wmieszany motyw choroby psychicznej, jednak został on dość mocno ograniczony. Niestety traci na tym fabuła, gdyż rozdziały opisujące niepokojące zachowanie zaburzonych psychicznie stanowią te najbardziej emocjonujące, a rozwiązanie kłopotów z nimi związanych okazuje się niezwykle szybkie i zbyt oczywiste. 

Mroczny las to udana kontynuacja Willow, jednak brakuje jej pazura. Powieść jest po prostu romansem przedstawiającym burzę uczuć i fascynację dwojga ludzi na tle rodzinnych sekretów i tajemnic. Z pewnością dalsze losy Willow przypadną do gustu miłośnikom pierwszego tomu sagi o rodzinie De Beers, a wygląda na to, że Mroczny las doczeka się kontynuacji. 


Tytuł: Mroczny las
Tytuł oryginału: Wicked Forest
Autor: Virginia Cleo Andrews
Tłumaczenie: Małgorzata Fabianowska
Data wydania (Pl): 13 czerwca 2017
Liczba stron: 520
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka


Recenzja napisana dla portalu:



9 komentarzy:

  1. Bardzo wiele osób poleca "Kwiaty na poddaszu". Zarówno książkę,jak i film, ale nie miałam jeszcze okazji, by bliżej zapoznać się z fabułą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też polecam "Kwiaty na poddaszu", są ciekawe, intrygujące, mają ciężką tematykę, ale dobrze się je czyta.

      Usuń
  2. Mam wrażenie, że książki Anderws są dla mnie za bardzo katastroficzne, ale "Kwiaty na poddaszu" przeczytałam w ciągu jednej nocy :) Kontynuacja już wcale mi nie szła. I jakoś po pozostałe nie zamierzam sięgac.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie bardzo podobał się czwarty tom "Kwiatów" - mocno psychologiczny i intrygujący. Dla niego warto przeczytać dalej.

      Usuń
  3. Na razie mam za sobą jedynie dwa pierwsze tomy sagi o Dollangangerach, więc chcę nadrobić tę zaległość, a czytanie każdej kolejnej części nie należy do najłatwiejszych. Na pewno po tę serię też sięgnę, ale to pewnie nie w najbliższym czasie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to życzę powodzenia. Książki Andrews są ciężkie, czasami sama myślałam: skąd ta kobieta brała pomysły na fabułę, co siedziało w jej głowie?

      Usuń
  4. Ja póki co czytałam "Kwiaty na poddaszu", jak i dwa kolejne tomy z tej serii i muszę przyznać, że bardzo mi się podobały te książki, więc z pewnością sięgnę jeszcze kiedyś po inne powieści autorki :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja babcia również poleca książki tej autorki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak, tak to moje klimaty. Bardzo zaintrygowała mnie ta ksiązka

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zostawiony po sobie ślad. Wszystkie komentarze są dla mnie ogromną motywacją :)