czwartek, 14 lipca 2016

Subiektywny przegląd lipcowych nowości kinowych + Festiwal Nowe Horyzonty

Premiera: 1 lipca 2016:


BFG: Bardzo Fajny Gigant
Tytuł oryginalny: The BFG
Reżyseria: Steven Spielberg


Wzruszająca i zabawna historia wsparta fantastyczną oprawą wizualną gwarantująca niezwykłą filmową przygodę dla całej rodziny. 

Porywająca opowieść o małej dziewczynce i tajemniczym Olbrzymie, który odkrywa przed nią cuda i sekrety magicznej krainy. Ekranizacja uwielbianej powieści Roalda Dahla, która od dnia swej premiery w 1982 roku wciąż zachwyca czytelników w każdym wieku.

Premiera: 8 lipca 2016:


Iluzja 2
Tytuł oryginalny: Now You See Me 2
Reżyseria: Jon M. Chu

Czterej Jeźdźcy powracają! Grupa magików, która na wyżyny wzniosła sztukę scenicznej iluzji – ukazując ludzkim oczom rzeczy o jakich dotąd nikomu się nie śniło i obdarowując publiczność milionami dolarów z kont niczego nie podejrzewających bogaczy – tym razem wpadnie w nie lada tarapaty. Ich żądny zemsty dawny rywal doprowadzi do katastrofy podczas finału Super Bowl, o którą oskarżeni zostaną Czterej Jeźdźcy. Uciekając przed FBI i policją, znienawidzeni przez publiczność będą musieli udowodnić swą niewinność i usidlić swego wroga. A wszystko to oczywiście przy użyciu swych niezwykłych umiejętności.

Premiera: 15 lipca 2016:


Ghostbusters. Pogromcy duchów
Tytuł oryginalny: Ghostbusters

Reżyseria: Paul Feig

Zupełnie nowa wersja jednego z największych przebojów komediowych w historii kinematografii.
Duchy wciąż grasują nad Nowym Jorkiem, wciąż są niebezpieczne, ale ich pogromcami będą... pogromczynie! Nowa odsłona pokaże, czym naprawdę jest GIRL POWER! Erin Gilbert (Kristen Wiig) i Abby Yates (Melissa McCarthy) są autorkami książki o duchach. Jednak ich praca zostaje wyśmiana przez naukowców. Ale nadchodzi czas rewanżu - kiedy duchy opanowują Manhattan, Abby i Erin oraz ich przyjaciółki - Jillian (Kate McKinnon) i Patty (Lesley Jones) wkraczają do akcji... Towarzyszy im przystojniak Kevin (Chris Hemsworth).


KAMPER
Reżyseria: Łukasz Grzegorzek

Znacie ich. Para trzydziestolatków - kiedyś zakochani w sobie do szaleństwa, dziś muszą zdecydować, czy kolejny krok w życiu robią razem czy osobno. Mania i Kamper. Ona jest ambitna, pracowita i zdolna. Kocha gotowanie i chce poświęcić się swojej pasji na dobre. On jest wiecznym chłopcem, który pracuje jako tester gier komputerowych i bardzo ceni sobie swoje życie bez większych zobowiązań. Kiedy w jej życiu pojawia się dojrzały mężczyzna, uznany szef kuchni i uosobienie sukcesu, Mania zacznie zastanawiać się, czy pociąga ją jeszcze beztroski urok jej męża. Czy na pewno chce spędzić z nim resztę życia? Kamper musi się ogarnąć. Zacznie jednak od romansu z ognistą nauczycielką hiszpańskiego.


Facet na miarę
Tytuł oryginalny: Un homme á la hauter
Reżyseria: Laurent Tirard

Diane (Virginie Efira) jest młodą i piękną prawniczką. Na co dzień pracuje w kancelarii, której współwłaścicielem jest jej były partner. Pewnego dnia w jej domu rozbrzmiewa sygnał telefonu stacjonarnego. Mężczyzna przedstawia się jako Alexandre (Jean Dujardin) i okazuje się szczęśliwym znalazcą jej zgubionej komórki. Proponuje randkę, która połączy oddanie telefonu ze wspólną kolacją. Diane rusza na spotkanie z tylko jedną wskazówką ułatwiającą rozpoznanie nieznajomego: „nie sposób mnie przegapić”. Mężczyzna faktycznie bardzo wyraźnie odróżnia się od pozostałych gości restauracji. Jest najprzystojniejszy i… najniższy. Wzrost nie przeszkadza mu jednak czerpać z życia pełnymi garściami i być miłośnikiem wielkich wrażeń. Ich pierwsze spotkanie kończy się szalonym skokiem ze spadochronu. Diane ulega romantycznej fascynacji wyjątkowym i niezwykle dowcipnym mężczyzną. Jednak z czasem w serce kobiety zaczynają wkradać się wątpliwości…


Tajemnice Manhatanu
Tytuł oryginalny: Manhattan Nocturne
Reżyseria: Brian DeCubellis

Nowy Jork, połowa lat 90. Porter Wren, felietonista poczytnego tabloidu, sprzedaje czytelnikom skandale, morderstwa i śmierć. Jest kronikarzem koszmaru w mieście, w którym każdy wierzy, że spełni się jego amerykański sen. Są jednak historie, których Wren nigdy nie opisze swoim czytelnikom – te, w których sam bierze udział. Jak historia odnalezionych w budynku przeznaczonym do wyburzenia, zwłok genialnego reżysera. Gdy młoda wdowa powierza Wrenowi klucz do tajnego wideoarchiwum męża, dziennikarz nie przypuszcza, że właśnie stał się bohaterem jednego ze swoich sensacyjnych felietonów. Zawartość taśm zaprowadzi go bowiem w samo serce medialnego imperium, którego sam jest częścią.

Premiera 22 lipca 2016:
Epoka lodowcowa: mocne uderzenie
Tytuł oryginalny: Ice Age: Collision Course
Reżyseria: Mike Thurmeier, Galen T. Chu

Bohaterowie czterech filmów z serii ”Epoka lodowcowa”, powracają by przeżyć prawdziwie niezwykłą przygodę. Tym razem niepoprawny Wiewiór w pogoni za upragnionym orzeszkiem wystrzelony zostaje… w kosmos, gdzie niechcący powoduje katastrofę, w wyniku której w kierunku Ziemi zmierza wielki meteor. Zanim dojdzie do ”mocnego uderzenia”, Maniek, Diego i Sid muszą stawić czoło niezwykłym zjawiskom, wśród których są gigantyczne fale, wyładowania elektryczne i inne fenomeny natury.


Jason Bourne
Reżyseria: Paul Greengrass


Superduet reżysersko-aktorski Greengrass-Damon powraca w kolejnym wspólnym filmie z kultowej serii o Jasonie Bournie (wcześniej współpracowali nad „Krucjatą Bourne’a” i „Ultimatum Bourne’a”). Całość jak zawsze oparta na bestsellerowej serii sensacyjnych powieści Roberta Ludluma.




Dodatkowo rozpoczyna się festiwal T-Mobile Nowe Horyzonty i chciałabym przedstawić kilka moich typów:


24 tygodnie

Zarówno Astrid, jak i Markus uważają siebie za liberalnych i otwartych. Od lat tworzą szczęśliwy, choć niesformalizowany związek, wspólnie wychowują córkę. Ona pracuje jako stand-uperka, on jest producentem jej telewizyjnych występów. Nie brakuje im ani pieniędzy, ani poczucia humoru. Umieją ostro i niepoprawnie śmiać się z siebie, wiedzą też, jak rozbawić innych. Ich perfekcyjne życie zakłóca diagnoza lekarzy: drugie dziecko, którego się spodziewają, urodzi się z zespołem Downa i wadą serca. Bohaterom nie brakuje empatii ani siły, by pogodzić się z decyzją natury, ale niemiecka medycyna oferuje im jeszcze jedno wyjście – późnoterminową aborcję. Anne Zohra Berrached bez znieczulenia pokazuje, jak bohaterowie dokonują gorzkiego bilansu. I chociaż dobrą radą służą Astrid lekarze, rodzina i przyjaciele, szybko okazuje się, że jedyną osobą, która może podjąć ostateczną decyzję, jest ona sama.



Służąca

Park Chan-wook, poeta okrucieństwa, wirtuoz przemocy, twórca trylogii zemsty z Oldboyem na czele, tym razem sięga po powieść Sarah Waters. Służąca jest luźną adaptacją bestsellera walijskiej pisarki - Złodziejki. Reżyser przenosi akcję do Korei lat 30. XX wieku. Oszust z nizin społecznych postanawia podstępem rozkochać w sobie bogatą japońską arystokratkę, aby przejąć jej majątek. W tym celu wprowadza do jej otoczenia posłuszną sobie naciągaczkę - tytułową służącą. Jednak relacja między kobietami intensyfikuje się. Widziana z różnych perspektyw intryga z minuty na minuty diametralnie się zmienia. Koreański reżyser tworzy kryminalną love story, w której nic nie jest oczywiste. Służąca to opowieść o trójkącie miłosnym, pożądaniu, seksualnych fantazjach i wyrafinowanej zemście. Park Chan-wook odwołuje się do psychoanalizy i dzieł zarówno japońskiej, jak i europejskiej kultury, aby stworzyć nieoczywisty obraz tłumionej seksualności. Jednocześnie nie rezygnuje ze swojego spécialité de la maison - odrobiny krwi.


Nieznajoma dziewczyna

Jenny jest młodą, ambitną lekarką, która wiele lat spędziła w przychodni na zubożałych przedmieściach. Niedługo ma jednak podjąć lepiej płatną i bardziej prestiżową pracę w renomowanym szpitalu. Pewnej nocy po zakończeniu dyżuru nie reaguje na dzwonek do drzwi. Nazajutrz dowiaduje się, że nieopodal jej gabinetu została zamordowana młoda dziewczyna – ta sama, która kilka godzin wcześniej dzwoniła do jej drzwi. Od tego momentu Jenny podporządkowuje całe swoje życie poszukiwaniom, próbuje odkryć tożsamość nieznajomej, by ofiara nie została pochowana w anonimowym grobie. Bracia Dardenne w charakterystyczny dla siebie sposób – za pomocą bardzo skromnych środków, w realistycznej formie – tworzą przejmujące kino społeczne. O niełatwej, codziennej egzystencji ludzi biednych, o tragicznym losie uchodźców szukających szczęścia w Europie Zachodniej, o powołaniu i dylematach lekarskiej profesji. Ozdobą filmu jest Adèle Haenel w roli lekarki. O tej zdolnej francuskiej aktorce na pewno będzie jeszcze głośno.


Czarownica miłości

Wobec trującego czaru Elaine, wiccanki z San Francisco, mężczyźni stają się zupełnie bezbronni. Upojeni halucynogennymi naparami i wycieńczeni seksem zapadają na nieuleczalną miłosną chorobę. Są niepewni, rozdygotani emocjonalnie i płaczliwi, stając się dokładnym przeciwieństwem „prawdziwego mężczyzny”, którego szuka Elaine. Czarownica miłości to feministyczna zabawa vinatege’owym kinem erotycznym, zrealizowana w obłędnej stylówce lat 60. we wszystkich barwach technikoloru. Z klawesynową ścieżką dźwiękową, psychodelicznymi scenami erotycznymi i ciuchami, od których może zakręcić się w głowie – nakręcony na taśmie 35 mm film jest pastiszem horrorów giallo i ich pięknych, ale udręczonych bohaterek. Tym razem jednak patriarchalne społeczeństwo dostaje prztyczka w nos wymalowanym paznokciem czarownicy. Magia miłości działa!


Zjednoczone stany miłości

Nowy film Tomasza Wasilewskiego (Płynące wieżowce, Nagroda Publiczności podczas 13. NH) jest niczym najsmutniejszy dramat Czechowa i jednocześnie ożywcze post scriptum do kina moralnego niepokoju. Polski reżyser cofa się do wczesnych lat 90., by opowiedzieć historię czterech zaprzyjaźnionych ze sobą kobiet. Żyjące w małym miasteczku Agata, Renata, Iza i Marzena próbują znaleźć swoje miejsce w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Nie jest to łatwe, bo – choć wokół szaleje już dziki kapitalizm – mentalność ludzi wciąż tkwi w poprzedniej epoce. Bohaterki Wasilewskiego nieustannie miotają się pomiędzy wiernością konwenansom, a chęcią życia po swojemu. Najważniejszym przedmiotem ich pragnień jest miłość, która okazuje się na przemian toksyczna i uzdrawiająca, wpędzająca w depresję i przynosząca nadzieję. Emanująca z każdej sceny emocjonalna intensywność sprawia, że Zjednoczone Stany Miłości to nie tylko najlepszy z dotychczasowych filmów Wasilewskiego, lecz także dzieło godne Srebrnego Niedźwiedzia w Berlinie.


Sunset Song

Bohater retrospektywy ósmej edycji Nowych Horyzontów powraca za kamerę po czterech latach milczenia. Choć Davies zdecydował się na wierną adaptację kultowej powieści Lewisa Grassica Gibbona, nie oznacza to bynajmniej, że sprzeniewierzył się własnemu stylowi. Dorastająca na szkockiej prowincji w początkach XX wieku Chris Guthrie ma zaskakująco wiele wspólnego z bohaterami wcześniejszych filmów reżysera. Tak jak oni, dziewczyna odbiera surowe, konserwatywne wychowanie i z trudem uwalnia się spod władzy ojca. Gdy wydaje się, że Chris znalazła w końcu spokój u boku kochającego Ewana, plany małżonków krzyżuje wybuch I wojny światowej. Po wyjeździe męża na front bohaterka znowu jest zdana sama na siebie. Naznaczone tragizmem życie dziewczyny Davies portretuje z właściwym sobie taktem i elegancją. Jak zwykle przywiązuje również szczególną wagę do filmowej formy. Dzięki kunsztownie fotografowanym szkockim krajobrazom w pełnym niegodziwości świecie pojawia się także przestrzeń dla majestatycznego piękna.



Julieta

Wielki powrót mistrza – pisał o prezentowanej w konkursie głównym festiwalu w Cannes Juliecie francuski „Positif”. W swoim nowym filmie Pedro Almodóvar wraca do rzeczywistości, w której czuje się najlepiej: świata kobiet i ich namiętności. Tytułowa Julieta mieszka w Madrycie, ma kochającego partnera. Ale nie umie zapomnieć o przeszłości, o dawnej miłości i niezabliźnionych ranach. Po latach próbuje odnaleźć córkę, która pewnego dnia całkowicie się od niej odcięła. Reżyser sięgnął po prozę noblistki Alice Munro, ale pozostał wierny sobie. Przeniósł akcję opowiadań z Kanady do Hiszpanii, w filmie złożył hołd terapeutycznej roli sztuki, pozwolił wybrzmieć muzyce Alberto Iglesiasa, nasycił ekran barwami rodem z Kobiet na skraju załamania nerwowego, Kiki czy Wszystko o mojej matce. Nowym rysem twórczości reżysera jest refleksja na temat poczucia winy. Ale nieustannie siłą napędową kina Almodóvara pozostaje bezkompromisowa miłość.


Znaleźliście coś dla siebie? 



---------------------------------------
Żródło opisów:
http://www.helios.pl/
http://www.kinonh.pl/






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za zostawiony po sobie ślad. Wszystkie komentarze są dla mnie ogromną motywacją :)