piątek, 7 sierpnia 2015

Kruchy tort bezowy przystrojony morelami


Krucha, rozpływająca się w ustach beza przystrojona słodkimi morelami.

Składniki:
- 4 białka;
- 1 szklanka drobnego cukru;
- 1 łyżka mąki ziemniaczanej;
- 1 łyżeczka soku z cytryny;
- 1 opakowanie śmietany Śnieżka;
- 1 szklanka mleka;
- 2 morele;

Białka oddzielamy dokładnie od żółtek. Następnie ubijamy białka (ja używałam najzwyklejszego miksera) stopniowo dodając do nich cukier. Kiedy będą już ubite na sztywno dodajemy 1 łyżeczkę mąki ziemniaczanej i 1 łyżeczkę soku z cytryny.

W trakcie ubijania białek nagrzewany piekarnik do 150oC (u mnie bez termoobiegu). Na płaskich blachach, tych które zazwyczaj stanowią wyposażenie piekarnika, należy rozłożyć papier do pieczenia i odrysować koła od talerza deserowego.
Na narysowane koła nakładamy ubite białka i suszymy w piekarniku przez 1 godz. 30 min do 2 godz. (należy sprawdzać czy beza rzeczywiście jest ususzona).



Przyznaję się bez bicia, że jako masy użyłam bitej śmietany Śnieżki. Ubiłam ją wraz z mlekiem, gdy wyjęłam już bezę z piekarnika i czekałam aż przestygnie.

Chłodną bezę odrywamy delikatnie od papieru do pieczenia (można podważyć nożem).  Smarujemy bitą śmietaną pomiędzy blatami bezowymi. Zostawiamy dwie łyżki śmietany, którą dekorujemy wierzch. Na wierzchnią śmietanę kładziemy obrane ze skórki, pozbawione pestek i pokrojone w ćwiartki morele.


Smacznego!

A na koniec wrzucam jeszcze zdjęcie mojego "tortowego pomocnika", który nieustannie kręcił się pod moimi nogami domagając się, bym poświęcała mu więcej uwagi. Zapewne myślał, że będzie to tort z mięsa ;)



2 komentarze:

Dziękuję za zostawiony po sobie ślad. Wszystkie komentarze są dla mnie ogromną motywacją :)