środa, 1 lipca 2020

Czerwcowe przyjemnostki i garść lipcowych zapowiedzi książkowych

Czerwiec był kolejnym miesiącem, w którym nie czytałam za wiele książek dla siebie, przeczytałam jednak sporo książek dla dzieci. Na blogu mogliście przeczytać m.in. o: 




W końcu spodobała mi się też powieść Cobena, w czerwcu napisałam kilka słów o W głębi lasu
Obejrzałam tez serial i przyznam, że nie porwał mnie zupełnie. Dzięki książce znałam całą fabułę, więc po prostu mnie nudził. Moim zdaniem był przeciągnięty do granic, niektóre postaci pojawiły się zupełnie niepotrzebnie, tak jakby po prostu chciano na siłę znaleźć rolę dla danego aktora. Dużo do życzenia pozostawiał też dźwięk, sporo dialogów było dla mnie po prostu niezrozumiałych. Natomiast oczarowały mnie piękne i hipnotyzujące zdjęcia. 

Przesłuchałam także dwa audiobooki: Kratki się pani odbiły Jacka Galińskiego i Zwyczajni ludzie Sally Rooney. Niestety oba były dla mnie wielkim rozczarowaniem. 



Bardzo polecam dostępny na HBO GO węgierski serial Złote życie. To historia rodziny żyjącej w bogactwie, która do majątku doszła nielegalnymi sposobami. Nagle wszystko zaczyna rozpadać się jak domek z kart wywołując masę nieprzewidywalnych wydarzeń. 


GARŚĆ LIPCOWYCH PREMIER

Przyznam, że spodziewałam się sezonu ogórkowego w lipcu i sierpniu, jednak znalazłam sporo książek, które mnie zainteresowały. 


Na leżaku i hamaku świetnie czyta się thrillery, nic więc dziwnego, że wydawcy i w lipcu postawili na ten gatunek. Pod kluczem Ruth Ware (premiera 1.07.2020, Czwarta Strona) to opowieść o niani, która podejmuje pracę w starej wiktoriańskiej rezydencji. Dreszcz przebiega po plecach i czytelnik tylko wyczekuje tragedii, do jakiej musi dojść. W Śmiertelnych kłamstwach Sarah A. Denzil (premiera 1.07.2020, Wydawnictwo Filia) to opowieść o przewinieniach z przeszłości, ukrywaniu prawdy i powrocie do miejsca, w jakim do nich doszło. We mgle Lisy Gray(premira 1.07.2020, Burda Media Polska) to kolejna powieść z detektywem w tle. Tym razem jednak zaskoczyło mnie dość nietuzinkowe rozwiązanie - pani detektyw w zdjęciu zaginionej przed laty dziewczynki rozpoznała samą siebie. Gra w morderstwo to kolejna powieść znanej i lubianej Rachel Abbott (premiera 15.07.2020, Wydawnictwo Filia). Grupa przyjaciół po roku zjawia się w miejscu ślubu jednego z nich. Nie bardzo wiedzą w jakim celu, bo wtedy zamiast się weselić, przeżywali tragedię. 




Lubię powieści obyczajowe, a wyjątkowo dobrze czyta mi się ten gatunek w okresie letnim. Najbardziej czekam na powieść Postscriptum Anny Karpińskiej (premiera 7.07.2020, Prószyński i S-ka), kontynuację Pamiętaj o mnie.  Według mnie autorka jest polską królowa powieści obyczajowej, jej historie są prawdziwe i interesujące. Słodkie magnolie Sheryl Woods (premiera 1.07.2020, Harper Collins Polska, film na Netflix) wydaje się idealną lekturą dla odstresowania. To historia porzuconej przez męża Maddie próbującej swoich sił jako kosmetyczka. Krokodyl w doniczce Anny Szczęsnej (premiera 15.07.2020, Wydawnictwo Kobiece) to opowieści o kilku różnych osobach, którzy musza odkryć, co w życiu jest najważniejsze. Na koniec zostawiłam dwie powieści historyczne: Ostatnia Debiutantka Lesley Lokko (premiera 15.07.2020, Świat Książki) autorki którą uwielbiam. Akcja powieści osadzona została w latach 30. XX wieku i opowiada o skrywanych rodzinnych tajemnicach. Klątwa ruin Magdaleny Wali (premiera 15.07.2020, Wydawnictwo Książnica) opowiada o ludzkich losach sięgających roku 1920 i walki o wolność. 




W lipcu sporo nowości znajdzie dla siebie młodzież. Bezsenna Lou Morgan (premiera 29.07.2020, Wydawnictwo Zielona Sowa) to opowieść o skutkach uzależnienia. Przeklęta Thomasa Whellera i Franka Millera (premiera 1.07.2020, Wydawnictwo Znak) jest wariacją na temat legendy o królu Arturze).  Królestwo dusz Reny Barron (premiera 1.07.2020, Wydawnictwo Jaguar) to opowieść o rodzinie potężnych szamanów i czarnej magii. 



Bardzo zaciekawiła mnie powieść Psy za płotem Madeleine Thien opowiadająca o krwawych wydarzeniach w Kambodży przedstawiona z punktu widzenia dziecka. 

Która z tych nowości najbardziej Was zaciekawiła? 







11 komentarzy:

  1. Pod kluczem oraz Gra w morderstwo, chcę przeczytać. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli stawiasz w lipcu na thrillery :)

      Usuń
    2. To gatunek książek, po który zawsze sięgam w pierwszej kolejności. 😊

      Usuń
  2. "Psy za płotem" też mnie niesamowicie intryguje, ale zarazem przeraża.

    OdpowiedzUsuń
  3. Z zaprezentowanych nowości najbardziej mnie zaciekawiła " Klątwa ruin" :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak tylko wyczerpiemy z narzeczonym zasoby Netflixa, to na chwilę przerzucimy się na HBO GO. Wtedy skorzystam z twojej polecajki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja w pewnym momencie też popłynęłam z książeczkami dla dzieci, swoje lektury odkładając na bok :) Teraz trochę mi tego brakuje, bo córa czyta sama, więc mniej czasu spędzamy razem na wspólnym czytaniu.

    Nie czytałam jeszcze żadnej książki Cobena... Obiecuję sobie jednak uparcie, że w końcu zapoznam się z prozą autora i właśnie powieść, o której wspominasz, została wybrana - pójdzie na pierwszy ogień... za jakiś czas :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Wakacje to zawsze taki trochę bardziej martwy sezon jeżeli chodzi o nowe premiery.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawi mnie Przeklęta i jej serial na Netflixie :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Przyznam, że na leżaku jednak najlepiej czyta się lżejsze obyczajówki;) Będę mieć na uwadze Twoje propozycje!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zostawiony po sobie ślad. Wszystkie komentarze są dla mnie ogromną motywacją :)