wtorek, 21 kwietnia 2020

Jak ręcznie uszyć maseczkę - instrukcja

Nie każdy ma maszynę, ja też jej nie posiadam. Zdecydowałam się jednak ręcznie uszyć materiałową maseczkę, którą z powodzeniem zakładam na różne wyjścia.

Moja maseczka ma kieszeń na wkładkę z fizeliny ( kupiłam 3 metry na Allegro i po prostu wycinam po kawałku prostokąt mieszczący się w kieszonce). Najlepiej kupować fizelinę (wilgofil), która ma podaną gramaturę, ta najlepiej chroni. Ja kupiłam 50g/m2

Instrukcja uszycia maseczki.


Wycięłam prostokąt o wymiarach 20 / 40 cm.




Zaszyłam górę i dół robiąc takie wąskie "makniety". 







Następnie, mniej więcej na środku zrobiłam pierwszą zakładkę i zaszyłam ją po bokach.






Kolejne plisy/ zakładki doszyłam nad i pod nią (doszyłam je zaszywając boki). Plisy muszą być mniej więcej równe.


Na końcu zaszyłam do tyłu materiał, by tworzył kieszeń na wkładkę z fizeliny. Zrobiłam to zszywając boki materiału. Wygląda to tak:




Na końcu doszyłam gumki za uszy. Przy kolejnej maseczce przyszyłam jednak gumki wokół głowy, bo mam małe uszy i niestety maski z gumkami zausznymi mi spadają.








Uszycie takiej maseczki zajęło mi około godziny.




2 komentarze:

  1. Bardzo przydatny port. U mnie maseczki szyje siostra. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Post znacznie odbiega od tematyki bloga, ale pomyślałam, że komuś może ułatwić.

      Usuń

Dziękuję za zostawiony po sobie ślad. Wszystkie komentarze są dla mnie ogromną motywacją :)