poniedziałek, 11 listopada 2019

Renowacja nie taka straszna - "Meble od nowa" Małgorzata Budzich



Od lat w domu moich rodziców stoi stara toaletka. Ma już swoje lata, zdarte półki, przykurzone lustro. Od pewnego czasu chodziło mi po głowie, by ją odnowić, nie miałam jednak pojęcia jak się za to zabrać. Do czasu aż w moje w ręce wpadła książka Meble od nowa. Domowe renowacje. Domowe renowacje Małgorzaty Budzich.

Autorka prowadzi blog odnawialna.pl, który traktuje o odświeżaniu starych mebli i ich przemianie w nowy element wyposażenia wnętrza. Publikacja ta zawiera wszelkie niezbędne informacje przydatne w trakcie procesu odnawiania mebli, tak by zrozumiał je nawet największy laik, zupełnie niezaznajomiony z tą tematyką.

Książka rozpoczyna się od podstawowych wiadomości. Autorka wskazuje narzędzia, jakie będą przydatne w trakcie całego procesu, skupia się na szlifierce i opalarce, narzędziach niezbędnych przy odnawianiu. Pokazuje także jakie stolarskie naprawy są niezbędne przed rozpoczęciem procesu przywracania meblom świetności.

W dalszej części książki, autorka pokazuje na wybranych meblach jak można dać im drugie życie. Mnie zachwyciła przeróbka regałów i malunki na nich powstające, a wszystko to opisane dokładnie i pokazane krok po kroku. 

Moją uwagę przykuły również fragmenty, w których rozpatrywane są plusy i minusy danego rozwiązania. Takie opisy są bardzo ważne i istotne, szczególnie jeśli do tej pory nie miało się styczności z opisywanym tematem.

Znaczną część publikacji zajmują zdjęcia i ilustracje, które pokazują nie tylko etapy odnawiania mebli, ale także narzędzia czy niezbędne materiały. Wspaniałym dodatkiem jest informacja o tapicerowaniu i wskazanie jak te czynność wykonywać. 

Wydawałoby się, że renowacją mebli jest zarezerwowana dla wąskiej grupy osób, które znają ten fach. Okazuje się, że nic bardziej mylnego. Każdy może stworzyć w swoim domu coś unikatowego, co przyciągnie wzrok i nada wnętrzu wyrazistości. Nie trzeba chodzić po sieciówkach i szukać najnowszych rozwiązań, bo równie dobrze, można dać nowe życie już posiadanemu meblowi. Niezwykle to istotne w czasach konsumpcjonizmu w jakich żyjemy. 

Książka Meble od nowa to kompleksowy przewodnik po odnawianiu mebli. To idealna pozycja zarówno dla tych, którzy co nieco wiedzą o tej czynności, jak i dla zupełnych laików. Uzbrojona w nową wiedzę mam zamiar odnowić co nieco. Toaletko, nadchodzę!


Tytuł: Meble od nowa. Domowe renowacje
Autor: Małgorzata Budzich 
Data wydania: 4 września 2019
Liczba stron: 368
Wydawnictwo: Znak


Te oraz inne nowości możecie znaleźć w księgarni taniaksiazka.pl



10 komentarzy:

  1. Ta książka na pewno spodobałaby się mojej mamie, a i ja pewnie coś bym w niej ciekawego znalazła, na strychu w rodzinnym domu mojego męża sporo starych mebli

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam tworzyć nowe życie starych mebli. Dobrze mieć też książkę, która pomoże mi w tym i podsunie mi pewnie jakiś ciekawy pomysł. :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dla mnie ta książka to super inspiracja prezentowa :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta książka spodobała by sie mojej mamie

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  6. W sumie ja również powoli zaczynam renowację moich starych mebli i muszę przyznać, że jest to coś niezwykle fajnego. Jestem przekonana, że również bardzo fajnie sprawdza się oddanie niektórych rzeczy do tapicera https://tapicer.warszawa.pl/ gdzie na pewno każdy z nas będzie zadowolony z takich usług.

    OdpowiedzUsuń
  7. Do renowacji mebli czy innych starszych elementów w domu nie trzeba wiele. Tak naprawdę wystarczy posiadać odpowiednie narzędzia i mieć jakiś pomysł, jak wykonać taką metamorfozę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Na ten moment ja bardziej skupiam się na tym, aby kupić fajne i zarazem ładne meble ogrodowe. Właśnie dlatego jak już nawet widziałem na stronie https://ogrodolandia.pl/meble-ogrodowe to właśnie takie rozwiązania najbardziej mnie na ten moment interesują.

    OdpowiedzUsuń
  9. "Kto powiedział, że dobre rzeczy przychodzą łatwo? W końcu największą przyjemność daje samodzielna renowacja mebli!

    OdpowiedzUsuń
  10. Czasem warto wspomóc sie taka lekturą, aby jeszcze lepiej odnawiać stare meble. Nigdy nie jest za pózno na nauke, tym bardziej tak wyjątkowego. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zostawiony po sobie ślad. Wszystkie komentarze są dla mnie ogromną motywacją :)