niedziela, 14 kwietnia 2019

Poznać niepoznane - "Niewyjaśnione tajemnice" Joel Lecy




Mimo dość racjonalnego podejścia do świata, od zawsze fascynowały mnie opowieści o  rzeczach magicznych, umykających ludzkiemu umysłowi. Od razu wiedziałam, że książka Niewyjaśnione tajemnice. Dziwne wydarzenia, których nie potrafią wyjaśnić najtęższe umysły Joela Leviego będzie dla mnie nie lada gratką i nie pomyliłam się. 

Książka opowiada o zagadkach ludzkości, tajemniczych wydarzeniach, obiektach, rzeczach , które miały miejsce od starożytności aż do czasów współczesnych. Wśród nich są chociażby Eldorado, rysunki z Nazca, bursztynowa komnata, tajemnice fatimskie czy całun turyński. Każdy z tych tematów został wyczerpująco omówiony, podano dokładne daty, a całość konkretnego wydarzenia ujęto w treściwym wstępie, by go później szczegółowo rozwinąć. 

Książka podzielona zostały na cztery główne rozdziały: 
- tajemnicze miejsca, 
- tajemnicze zdarzenia,
- dziwne doniesienia, 
- zagadkowe artefakty. 
Każdy z tych rozdziałów został wyróżniony innym kolorem, co pomaga w łatwej orientacji w książce. Pierwsza część dotyczy konkretnych zagadkowych miejsc, opisuje ich istotę i położenie, jeśli takowe jest znane. Druga dotyczy przede wszystkich zagadkowych zniknięć, ale też innych ludzkich tajemnic. Trzecia ma na celu ukazanie niezwykłych zdarzeń i doświadczeń. Czwarta natomiast ukazuje niezwykłe technologie i obiekty, które odstawały od epoki, w jakiej powstały. 

Bardzo istotną częścią publikacji jest jej oprawa graficzna. Każdy podrozdział zawiera przynajmniej kilka zdjęć, a te zostały szczegółowo opisane. Także na końcu każdego podrozdziału można znaleźć kolorową ramkę zatytułowana Odlotowe teorie, dotyczącą interpretacji konkretnego wydarzenia, miejsca, doniesienia czy artefaktu przez społeczeństwo. 

Jonathan Levy w swojej publikacji skupił się na przypadkach, których nie da się zaklasyfikować w prosty sposób. Opisuje niewyjaśnione zagadki, które nieustannie pozostają poza zasięgiem ludzkiego umysłu. 

Niewyjaśnione tajemnice to pięknie wydana publikacja i gratka dla każdego spragnionego wiedzy. To książka, która ukazuje niezasadność naszej planety i ludzkiej natury. Pokazuje bowiem, że rozum ludzki nie jest w stanie wszystkiego pojąć, a cytując słowa Einsteina przytoczone w książce: Najpiękniejszą rzeczą, jakiej możemy doświadczyć, jest oczarowanie tajemnicą.

TytułNiewyjaśnione tajemnice. Dziwne wydarzenia, których nie potrafią wyjaśnić najtęższe umysły
Autor: Joela Levy
Tytuł oryginału: Unsolved Mysteries
Tłumaczenie: Jerzy Malinowski
Data wydania (Pl): 2019
Liczba stron: 224
Wydawnictwo: Alma Press

5 komentarzy:

  1. Jako osoba wiecznie spragniona wiedze zdecydowanie nie odpuszczę ;)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Po raz kolejny coś, co na pewno zainteresuje mojego narzeczonego. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jestem spragniona ciekawostek, więc coś dla mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jestem zwolenniczką teorii spiskowych ale takie historie zawsze mnie intrygują!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oooo, ciekawe! Nie słyszałam o tej książce. Muszę ją przeczytać, bo tajemnice i niewyjaśnione wydarzenia to zdecydowanie moje klimaty. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zostawiony po sobie ślad. Wszystkie komentarze są dla mnie ogromną motywacją :)