czwartek, 27 sierpnia 2015

Pięć filmów na ostatnie pięć dni wakacji

Czas pędzi nieubłaganie i mimo, że za oknem w dalszym ciągu przepiękna pogoda, wakacje dobiegają końca. Postanowiłam zatem zrobić zestawienie pięciu filmów z wakacjami w tle, które moim skromnym zdaniem warto obejrzeć przez pięć ostatnich dni wakacji.

5. Najlepsze najgorsze wakacje

Tytuł oryginału: The Way Way back


Niby zwykła, wakacyjna opowieść. Jest wyjazd, konflikt z partnerem matki, nieporadny nastolatek, burza hormonów i pierwsza miłość. Ale podane w tak smakowity sposób, że film ujmuje swoim klimatem.

4. Zło czai się wszędzie

Tytuł oryginału: Evil Under the Sun



Nieustraszony Hercules Poirot na tropie mordercy znanej aktorki w kurorcie dla bogaczy. Bardzo lubię ekranizacje powieści Christie, moim zdaniem trzymają w napięciu tak samo jak książki.

3. Vicky Cristina Barcelona



Podzielone są zdania na temat tej poplątanej historii miłosnej. Dla jednych jest majstersztykiem, dla innych gniotem. Ja lubię i polecam.

2. Koszmar minionego lata

Tytuł oryginału: I Know What You Did Last Summer

Klasyka gatunku. Może śmieszna, może niestraszna, ale jak ktoś nie widział to trzeba zobaczyć.

1. Stowarzyszenie wędrujących dżinsów

Tytuł oryginału: The Sisterhood Of Travelling Pants


Cztery przyjaciółki spędzają osobno wakacje. Przesyłają sobie dżinsy, które dziwnym trafem pasują na każdą z nich. Co więcej, każda z dziewczyn nosząc te spodnie przezywa niezapomniane chwile. Uwielbiam powieść Ann Brashers, na podstawie napisano scenariusz.W książce zaczytywałam się w czasach licealnych. Film też jest fantastyczny i mam do niego sentyment do dnia dzisiejszego. I do tego ma jeszcze drugą część.




3 komentarze:

  1. Żadnego z tych filmów jeszcze nie widziałam, więc może chociaż jeden ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Stowarzyszenie wędrujących dżinsów mam w planach ale najpierw książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też wychodzę z założenia, że najpierw książka, później film.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zostawiony po sobie ślad. Wszystkie komentarze są dla mnie ogromną motywacją :)